شناسهٔ خبر: 12637 - سرویس بنادر و دریانوردی

معاون وزیر راه و شهرسازی به ستاد خبری خبر داد:

استقبال قابل قبول شرکت‌های اروپایی و آسیایی از سرمایه‌گذاری در حوزه بنادر ایران/ پیش‌بینی عقد قرارداد همکاری در برخی پروژه‌های بندری تا پایان سال

سعید نژاد مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی و معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به زمان‌بر بودن فرآیند سرمایه‌گذاری بین المللی از پیش بینی عقد قرارداد همکاری در برخی از پروژه‌های بندری تا پایان سال جاری خبر داد.

محمد سعیدنژاد در گفتگو با خبرنگار ستاد خبری همایش معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری در حوزه حمل و نقل، مسکن و شهرسازی در بیان اهمیت معرفی سرمایه‌گذاری بین‌المللی و میزان استقبال کشورها از این همایش گفت: فضای موجود گویای استقبال فراوان از همایش به ویژه برای سرمایه‌گذاران بین‌المللی بوده است. در همین راستا، شرکت‌های فراوانی از کشورهای مختلف به همایش آمده‌اند تا ظرفیت و شرایط ایران را از نظر پروژه‌های قابل اجرا با جزئیات مورد ارزیابی قرار دهند و از قوانین حقوقی که در ایران برای سرمایه‌گذاری بین‌المللی وجود دارد کسب اطلاع کنند.

معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: برای سرمایه‌گذاران بین‌المللی قوانین حقوقی، خروج سرمایه و ورود منابع به ایران حائز اهمیت است که قطعا در این همایش به پاسخ بخش عمده‌ای از سوالات خود دست پیدا می‌کنند.

سعیدنژاد در بیان پیش‌بینی خود از میزان استقبال شرکت‌های بین‌المللی برای عقد تفاهم‌نامه همکاری با شرکت‌های ایرانی در حوزه حمل و نقل دریایی گفت: ارزیابی ما طی سه ماه گذشته با مذاکراتی که با شرکت‌های بین‌المللی داشتیم افزایش میزان مشارکت شرکت‌های خارجی است به ویژه که در حوزه بنادر این استقبال گسترده بود. همچنین شرکت‌های مختلف بین‌المللی از اروپا، آسیا مراجعه کرده‌اند و برای سرمایه‌گذاری اقدام جدی کرده اند.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی اظهار امیدواری کرد: تعیین پروژه‌ها، انجام مذاکرات مقدماتی و عقد قرارداد در برخی از پروژه‌ها انتظاری است که تا پایان سال جاری تحقق آن دور از دسترس نیست. اخذ مجوزهای لازم، ارایه توضیحات فنی و اقتصادی و تصویب در مراجع مختلف سرمایه‌گذاری کشورهای علاقمند بین المللی زمانبر است و طبیعی است که انجام این فرآیند نیازمند زمانی حداقل چندماهه است. /