شناسهٔ خبر: 126416 - سرویس استان‌ها

در هشتمین روز از دهه مبارک فجر

دو طرح ساخت راه روستایی در شهرستان کمیجان افتتاح شد

دهه فجر استان مرکزی همزمان با ایام الله دهه مبارک فجر و با حضور استاندار مرکزی در شهرستان کمیجان، دو طرح ساخت راه روستایی «میلاجرد - سلوکلو» و «کوت آباد - چاپار» با هزینه کرد ۱۷۰ میلیارد ریال اعتبار به بهره‌برداری رسید.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه وشهرسازی از استان مرکزی، صبح روز چهارشنبه همزمان با هشتمین روز از ایام الله دهه مبارک فجر ۱۴۰۱ در جریان سفر فرزاد مخلص الائمه استاندار مرکزی به شهرستان کمیجان، دو طرح ساخت راه روستایی میلاجرد به سلوکلو و کوت آباد به چاپار بطور همزمان به بهره‌برداری رسید.

محمد محسنی معاون فنی و راه روستایی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی گفت: ساخت راه‌های روستایی یکی از جلوه‌های توسعه پایدار در امور زیربنایی است.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به اهداف دولت سیزدهم برای محرومیت زدایی از مناطق کم برخوردار و ایجاد عدالت در سطوح مختلف جامعه و برای حمایت از مردمان ساکن در روستاها، در اقدامی جهادی از ابتدای سال ۱۴۰۰ تاکنون بیش از ۱۰۲ کیلومتر راه روستایی در استان مرکزی ساخته شده است.

محسنی یکی از مهم‌ترین شاخص‌ها و دلیل این تحول در زمینه برخورداری روستاهای استان از راه آسفالته را هم افزایی بسیج سازندگی و فرمانداری‌های سطح استان با اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای عنوان کرد و افزود: امروز افتتاح پروژه های ساخت راه‌های روستایی «میلاجرد - سلوکلو» و «کوت آباد - چاپار» نماد همدلی، اتحاد و در نهایت تبلور یک کار جهادی است.

معاون فنی و ساخت راه روستایی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی در ادامه اظهار داشت: راه روستایی میلاجرد به سلوکلو بطول چهار هزار و ۵۰۰ متر با صرف ۱۵۰ میلیارد ریال اعتبار اجرا شده است که شامل عملیات زیرسازی، آسفالت، نصب تابلوهای ایمنی و خط کشی محور می‌باشد و همچنین راه روستایی کوت آباد به چاپار نیز با اجرای ۷۰۰ متر عملیات زیرسازی و آسفالت با صرف ۲۰ میلیارد ریال اعتبار انجام شده است.

به گفته وی: تأمین قیر مورد نیاز برای اجرای این دو طرح توسط بسیج سازندگی استان و عملیات زیرسازی، اجرای آسفالت و ایمن سازی محور توسط اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی انجام شده است.

محسنی در پایان ابراز امیدواری کرد: در صورت تداوم این همکاری‌ها و تأمین و تخصیص اعتبارات و منابع مالی مورد نیاز، بزودی تمام روستاهای بالای ۲۰ خانوار استان از نعمت راه آسفالته برخوردار خواهند شد.