شناسهٔ خبر: 12644 - سرویس مسکن و شهرسازی

معرفی طرح بهسازی و نوسازی بافت پیرامون حرم مطهر رضوی (ع) به سرمایه‌گذاران

پنل تخصصي معرفي پروژه‌هاي شركت ساخت در همایش بين‌المللي معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری طرح بهسازی و نوسازی بافت پیرامون حرم مطهر رضوی (ع) در همایش بین‌المللی فرصت‌های سرمایه‌گذاری در حمل‌ونقل، مسکن و شهرسازی به سرمایه‌گذاران ارائه می‌شود.

به گزارش ستاد خبری همایش بین‌المللی فرصت‌های سرمایه‌گذاری در حمل‌ونقل و مسکن و شهرسازی، طرح بهسازی و نوسازی بافت پیرامون حرم مطهر رضوی (ع) از پروژه‌هایی است که شرکت مادرتخصصی عمران و بهسازی شهری ایران در راستای بهسازی و نوسازی محلات هدف بازآفرینی شهری به سرمایه‌گذاران و توسعه‌گران شهری در قالب بسته‌های سرمایه‌گذاری معرفی می‌کند. در این پروژه کاربری تجاری-فرهنگی-اقامتی-مسکونی-مذهبی در نظر گرفته شده است.

با توجه‌ به افزایش جمعیت شهری در افق سال ۱۴۰۴ به‌میزان ۵.۴ میلیون نفر و جمعیت زائر و مسافر به ‌میزان ۴۰ میلیون نفر و به تبع آن رشد فزاینده تقاضا در شهر مشهد، ضرورت برنامه‌ریزی کارا و اثربخش در زمینه ایجاد زیرساخت‌های لازم در زمینه نوسازی و بهسازی پیرامون حرم مطهر بیش از پیش اهمیت می‌یابد.

طرح نوسازی و بهسازی بافت پیرامون حرم رضوی در وسعتی به مساحت ۳۶۶ هکتار در حال اجرا است که ۴۲ هکتار آن مربوط به اماکن متبرکه آستان قدس رضوی و الباقی آن یعنی ۳۲۴ هکتار، محدوده طرح نوسازی و بهسازی پیرامون حرم مطهر رضوی را شامل می‌شود. این طرح عظیم شرایط استفاده کامل از ظرفیت‌های مسکونی، اقامتی، تجاری، فرهنگی، مذهبی، فضاهای عمومی همچون زائرسراها و پارکینگ‌های عمومی منطقه را فراهم خواهد کرد. بر اساس طرح تفصیلی و برنامه‌ریزی انجام شده، طرح یادشده به چهار قطاع بزرگ با مركزيت حرم مطهر رضوی به قطاع یک ۳۳ هکتار، قطاع دو ۱۲۶ هکتار، قطاع سه ۱۰۶ هکتار قطاع چهار ۵۹ هکتار تقسيم شده است.

جزئیات مساحت این پروژه به تفکیک نوع کاربری عبارت است از:

حدود ۹۳۰ پلاک و مساحت کل:۱۶۵،۰۳۱ مترمربع٬ املاک واقع در طرح به تعداد ۷۲۸ پلاک و مساحت تقریبی ۱۰۳،۲۸۲ مترمربع٬ واحدهای تجاری- اقامتی به تعداد ۷۸ پلاک و مساحت تقریبی ۳،۶۷۷ مترمربع٬ واحدهای تجاری به تعداد ۱۰۵ پلاک و مساحت تقریبی ۲،۵۱۴ مترمربع و باقیمانده اراضی سرمایه‌ای به تعداد ۱۹ پلاک و مساحت تقریبی ۵۵،۵۵۸ مترمربع

در جدول زیر جزئیاتی از آخرین وضعیت پروژه ارائه شده است:

وضعیت پروژه 

آری

خیر

۱۴- آیا امکان سنجی صورت گرفته است؟

*

 

۱۵- آیا زمین مورد نیاز تامین شده است؟

 

*

۱۶- ایا زیر ساخت های لازم (برق، آب، مخابرات، سوخت، جاده و...) برای اجرای پروژه مهیا می باشند؟

*

 

۱۷- ملزومات پروژه (از نظر دانش فنی، ماشین آلات، تجهیزات و تامین کنندگان بالقوه و....) مشخص شده اند؟

 

*

۱۸-آیا هیچ گونه توافقی برای خرید ماشین آلات، تجهیزات و یا تامین دانش فنی صورت گرفته است؟

 

*