شناسهٔ خبر: 126502 - سرویس استان‌ها

مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان اعلام کرد:

بیش از  ۱۵ هزار کیلومتر برف‌روبی در محورهای کردستان انجام شد

كردستان مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کردستان گفت: در شبانه‌روز گذشته و با تلاش راهداران ۱۵ هزار و ۷۶۸ کیلومتر برف‌روبی در محورهای شریانی و غیرشریانی استان انجام شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (کردستان) فرزاد حسنی اظهار کرد: از این میزان برف‌روبی، ۱۳ هزار و ۲۰۳ کیلومتر در محورهای شریانی و توسط ۳۰۷ نفر از نیروهای راهداری و با استفاده از ۱۹۴ دستگاه ماشین‌آلات انجام شد.

وی با بیان اینکه در این محورها ۲ هزار و ۲۰۲تن شن و نمک مصرف شد، افزود: همچنین ۲۲۹ خودروی گرفتار در برف و کولاک در محورهای شریانی توسط عوامل راهداری رهاسازی شد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کردستان به برف‌روبی در محورهای غیرشریانی استان نیز اشاره کرد و گفت:در این محورها ۲‌ هزار و ۵۶۵ کیلومتر برفروبی انجام شد و ۲۹ دستگاه ماشین‌آلات و ۱۲۳ نفر از راهداران درگیر بودند.

حسنی افزود: برفروبی توسط تیم‌های راهداری به صورت مستمر در سطح جاده‌های استان ادامه دارد اما به دلیل بارش سنگین برف مجبور به مسدودکردن برخی مسیرها شده‌ایم.


حسنی از مسدود شدن محور بانه ـ مریوان به دلیل بارش برف خبر داد و گفت: تردد کشنده‌ها در محور دیواندره به سنندج و بلعکس نیز به دلیل بارش برف و کولاک شدید ممنوع شد.


وی خاطرنشان کرد: تردد خودروهای عبوری نیز در محور دیواندره به سنندج و بلعکس فقط با زنجیر چرخ امکان پذیر است.


وی خاطرنشان کرد: در مجموع ۵۵۰ نیروی فعال راهداری بخش دولتی و ۱۳۵ نیروی بخش خصوصی تا ۲۰  فروردین سال ۱۴۰۲ در محورهای شهری و روستایی در قالب ۷۱ اکیپ بخش دولتی و خصوصی به مردم استان و مسافرین خدمات‌رسانی می‌کنند.


مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کردستان با بیان اینکه ۳۱ راهدارخانه ثابت و سیار در سطح جاده‌های استان فعال است، گفت: ۲۶ راهدارخانه ثابت و ۵ راهدارخانه سیار وجود دارد که برای استقرار ماشین‌آلات و پرسنل در حین اجرای طرح زمستانه ساماندهی شده‌اند.


وی از اختصاص تعدادی از راهدارخانه‌ها به محل اسکان در راه ماندگان خبر داد و افزود: راهداران بخش دولتی در تمام محورهای شهری و روستایی به مردم ارائه خدمت خواهند کرد، اما نیروهای بخش خصوصی وظیفه خدمت‌رسانی در راه‌های روستایی در مواقع بارش برف را دارند.


حسنی افزود : ۴۲۱ دستگاه انواع ماشین‌آلات راهداری شامل ۳۱۶ دستگاه بخش دولتی و ۱۰۵ دستگاه بخش خصوصی برای برفروبی و پاکسازی راه‌های شهری و روستایی در طرح زمستانه امسال در سطح جاده‌ها فعال است.


حسنی خاطرنشان کرد: نیروها و ماشین‌آلات در قالب ۷۱ اکیپ راهداری در بازه زمانی یاد شده به مردم خدمات‌رسانی خواهند کرد