شناسهٔ خبر: 126504 - سرویس استان‌ها

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان خبر داد:

بازگشایی ۱۲۰ محور روستایی آذربایجان غربی در شبانه روز گذشته

543404_755.jpg مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی از بازگشایی ۱۲۰ محور روستایی استان در شبانه روز گذشته خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (آذربایجان غربی)، پیمان آرامون با اعلام این خبر گفت: در شبانه روز گذشته با تلاش ۹۱ نفر از راهداران آذربایجان غربی ۱۲۰ محور روستایی استان که بر اثر بارش شدید برف و کولاک مسدود شده بودند بازگشایی شد.

وی با بیان اینکه ۳۵۸ تن شن و نمک برای برفروبی و ایمن سازی ترددهای جاده ای در شبانه روز گذشته مورد استفاده قرار گرفته است، اضافه کرد: ۸۳۰ کیلومتر حجم عملیات برفروبی با ۵۳ دستگاه ماشین آلات راهداری برآرود شده است که بیشترین بارش ها از نظر مدت زمان بارش در حوزه شهرستان های ماکو و پیرانشهر و از نظر حجم بارش و برفروبی در حوزه شهرستان های پیرانشهر، سردشت، نقده و تکاب  بود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی یادآور شد: از صبح امروز نیز شاهد قوت گرفتن بارش در سراسر استان هستیم که منجر به مسدود یا کند شدن تردد در حدود ۲۰۰ محور روستایی شده و با توجه به اینکه اولویت برفروبی در راههای اصلی، شریانی و فرعی است، بلافاصله عملیات بازگشایی در راههای روستایی پس از اطمینان از برقراری تردد در محورهای اصلی آغاز خواهد شد.