شناسهٔ خبر: 126847 - سرویس استان‌ها

در راستای افزایش ایمنی تردد مسافران نوروزی و کاروان های راهیان نور؛

اجرای بالغ بر ۶۰ پروژه بهسازی و ایمن سازی در محورهای خوزستان در حال انجام است

اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خوزستان مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خوزستان از اجرای بیش از ۶۰ پروژه بهسازی و ایمن سازی محورهای خوزستان همزمان با آغاز سفرهای کاروان‌های راهیان نور و در پیش بودن سفرهای نوروزی خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از خوزستان،  محمد جولانژاد مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خوزستان اظهار کرد: همزمان با آغاز سفرهای کاروان‌های راهیان نور و در پیش بودن سفرهای نوروزی ۶۰ پروژه بهسازی و ایمن سازی محورهای اصلی و شریانی استان با اعتباری بالغ بر ۷ هزار میلیارد ریال آغاز شده است.

وی با اشاره به بهره مندی استان از ۳۹۸۴ کیلومتر راه اصلی و شریانی، افزود: در راستای افزایش ایمنی تردد مسافران نوروزی و کاروان های راهیان نور، ۳ هزار کیلومتر خط کشی، نصب ۶۰ هزار عدد تجهیزات و علایم ایمنی، احداث ۱۶ کیلومتر روشنایی طولی، ۴ کیلومتر حفاظ بتنی میانی راه، ۵ کیلومتر حفاظ فلزی و ۳۵۰ کیلومتر پروژه های بهسازی از جمله لکه گیری و اجرای روکش آسفالت در حال اجراست.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خوزستان بیان کرد: عمده این پروژه ها در محورهای پرتردد استان از جمله محورهای اهواز- اندیمشک- پل زال، اهواز- آبادان- سربندر- هندیجان- دیلم، اهواز- غیزانیه- هفتکل- باغملک- دزپارت در حال اجرا هستند.