شناسهٔ خبر: 12738 - سرویس جاده‌ای

کشاورزیان مطرح کرد:

تسهیل سرمایه‌گذاری در احداث مجتمع‌های بین‌راهی

داوود کشاورزیان داوود کشاورزیان با اشاره به تسهیل سرمایه‌گذاری در احداث مجتمع‌های بین‌راهی گفت: دو ماه از زمان مراجعه سرمایه‌گذار برای احداث مجتمع‌های خدمات رفاهی بین‌راهی زمان می‌برد تا مجوز برای سرمایه‌گذار صادر و موافقت اصولی اولیه به آن‌ها اعطا شود.

به گزارش خبرنگار ستاد خبری همایش فرصت‌های سرمایه‌گذاری در حمل و نقل، مسکن و شهرسازی٬ داود کشاورزیان روز یکشنبه ۱۲ مهر در حاشیه این همایش پس از مراسم امضای تفاهم‌نامه احداث مجتمع‌های خدماتی - رفاهی بین‌راهی در جمع خبرنگاران گفت: بسیاری از سرمایه‌گذاران استفاده از ظرفیت مجتمع‌های خدماتی - رفاهی بین‌راهی را یک فرصت سرمایه‌گذاری می‌دانند و این تفاهم‌نامه می‌تواند سرعت در صدور مجوز را بیشتر کند.

وی ادامه داد: این تفاهم‌نامه بین سازمان امور اراضی کشور، سازمان راهداری  حمل و نقل جاده‌ای، شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران، سازمان میراث فرهنگی و سازمان محیط زیست به امضا رسید.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه پیش از این سازمان راهداری برای مجوز مجتمع‌های خدماتی - رفاهی اقدام می‌کرد ولی در برخی موارد مثل احداث پمپ بنزین‌ها باید مجوزی از شرکت ملی پالایش و پخش فراورده‌های نفتی اخذ می‌شد گفت: با امضای این تفاهم‌نامه علاوه بر حل چنین مشکلاتی، رفع مشکلاتی از قبیل استفاده از زمین‌ها و اراضی حاشیه راه‌ها نیز برای ساخت مجتمع‌های خدماتی - رفاهی سرعت می‌یابد و از دوباره کاری‌ها پرهیز می‌شود.

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای یادآور شد: با این تفاهم‌نامه دیگر لازم نیست سرمایه‌گذار برای اخذ مجوز به دستگاه مختلف مراجعه کند و مقدمات برای سرمایه‌گذاری‌ها فراهم شود.

کشاورزیان در پاسخ به سؤال خبرنگار ستاد خبری همایش فرصت‌های سرمایه‌گذاری در حمل و نقل، مسکن و شهرسازی گفت: با برآورد صورت گرفته حدودا مدت دو ماه از زمان مراجعه سرمایه‌گذار برای احداث مجتمع‌های خدمات رفاهی بین‌راهی زمان می‌برد تا مجوز برای سرمایه‌گذار صادر و موافقت اصولی اولیه به آن‌ها اعطا شود./