شناسهٔ خبر: 127403 - سرویس جاده‌ای

معاون دفتر ترانزیت و پایانه‌های مرزی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای اعلام کرد؛

آغاز به کار سامانه نوبت دهی هوشمند در پایانه مرزی آستارا/ عملیاتی شدن فاز دوم در اردیبهشت ماه ۱۴۰۲

پایانه مرزی آستارا معاون دفتر ترانزیت و پایانه های مرزی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای گفت: از روز سه شنبه فاز نخست استقرار سامانه نوبت دهی در پایانه بار شهرستان آستارا راه اندازی شده است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی،‌ محمد حسینی معاون دفتر ترانزیت و پایانه های مرزی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای در گفتگو با شبکه خبر با اشاره به دستور وزیر راه و شهرسازی مبنی بر استقرار سامانه نوبت دهی در پایانه های مرزی اظهار کرد:‌ از روز سه شنبه فاز نخست استقرار سامانه نوبت دهی در پایانه بار شهرستان آستارا راه اندازی شده است.

وی با اشاره به مشکلات و  بار ترافیکی ایجاد شده در پایانه مرزی آستارا تصریح کرد:‌ با استقرار سامانه نوبت دهی مکانیزه ، شناسایی سه نقطه جهت هدایت کردن بار ترافیکی در شهرستان آستارا صورت گرفت که با عملیاتی شدن فاز نخست در پایانه بار ؛ در مدت ۷۲ ساعت دیگر دو نقطه باقی مانده نیز به این سامانه مجهز خواهند شد.

معاون دفتر ترانزیت و پایانه های مرزی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای در خصوص مزیت استقرار سامانه نوبت دهی در پایانه مرزی آستارا گفت: این سامانه مدیریت ثبت ، عدم فروش نوبت خارج از ضوابط قانونی ، کاهش هزینه برای رانندگان در پی خواهد داشت.

حسینی درتشریح روند نوبت دهی سامانه هوشمند  اذعان کرد:‌ ناوگان به محض ورود به پایانه بار از طریق سامانه پلاک خوان شناسایی و نوبت بر این اساس(ورود به پایانه) و طی صدور برگه بارکد الکترونیکی انجام می شود لذا راننده ای می تواند وارد گمرک شود که این برگه را دارا باشد.

وی در ادامه بیان کرد: در صورت اجرایی شدن فاز دوم که  راه اندازی  پلتفرم (اپلیکیشن ) نوبت دهی است تمامی خدمات گیرندگان و رانندگان خواهند توانست با ورود به محیط آن ضمن تعیین وقت از مدت زمان معطلی در پایانه باخبر شوند.

معاون دفتر ترانزیت و پایانه های مرزی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای در خصوص تاریخ فعال شدن فاز دوم عملیاتی شدن سامانه نوبت دهی مکانیزه خاطرنشان کرد:‌  امیدواریم با همکای تمامی سازمان ها و ارگان‌های ذیربط حداکثر تا اردیبهشت ماه این فاز عملیاتی شود.