شناسهٔ خبر: 128445 - سرویس جاده‌ای

باهدف تسهیل در دسترسی به سامانه شکایات مسافران جاده ای انجام می شود ؛

نصب پلاک و راهنمای نحوه دستیابی مسافران به سامانه شکایت در داخل اتوبوس های برون شهری

شهرکی ثانوی به منظور اطلاع رسانی و تسهیل دسترسی به سامانه کاربردی(وب اپ) شکایت مسافران که برای اولین بار با همکاری دفتر حمل و نقل مسافر و مرکز مدیریت راه های کشور، طراحی و در نوروز سال جاری در اختیار عموم قرار می گیرد ،تمامی شرکت ها و موسسات حمل و نقل برون شهری بخش مسافری کشور ملزم به درج پلاک وسیله نقلیه و راهنمای نحوه ارتباط با سامانه، در داخل وسایط نقلیه تحت پوشش خود می باشند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی،  حمیدرضا شهرکی معاون حمل و نقل سازمان راهداری و حمل نقل جاده ای ، اظهارداشت: با توجه به ضرورت ایجاد پل ارتباطی میان مسافران و مراجع رسیدگی و پاسخگویی به شکایات مسافرانی که از ناوگان عمومی استفاده می نمایند، همچنین به منظور درج و پیگیری شکایات و اطلاع رسانی به مخاطب از نحوه پیگیری شکایت و پاسخگویی طی مراحل مختلف سفر (قبل از سفراعم از خرید بلیت و نحوه ارائه خدمات شرکت در مبداء - حین سفرشامل خدمات ناوگان ، توقف جهت اقامه نماز و صرف غذا، نحوه رعایت قوانیین رانندگی - بعد از سفر توقف در مقصد اصلی مندرج در بلیت و... ) و درجهت احترام به حقوق شهروندان و خدمات گیرندگانو رعایت اصول مشتری مداری در چارچوب منشور حقوق مسافر، تهیه و نصب پلاک و راهنمای نحوه دستیابی مسافران به وب اپ شکایت مسافری در داخل اتوبوس ها به استان های سراسر کشور ابلاغ شده است.

وی خاطرنشان کرد : در این راهنما ، اطلاعات لازم از جمله لینک دستیابی به سامانه و شماره تماس مسئول پاسخگوی شرکت مسافربری به صورت بارکد دوبعدی (QR –CODE ) بر روی بلیت مسافران چاپ می گردد. همچنین در خصوص بلیط های الکترونیکی و پیامکی لینک دستیابی به مسیرو سامانه در انتهای پیامک در دسترس مسافران قرار خواهد گرفت. این وب اپ از طریق ایجاد اتصال فوری و برخط با سامانه ۱۴۱ سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای فعال خواهد شد. یک مسیر واحدی در ثبت و رسیدگی به شکایات سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور است.

به گزارش سازمان راهداری و حمل نقل جاده ای لازم به ذکر است سایر راه های ارتباطی نظیر تماس مستقیم با سامانه تلفنی ۱۴۱ و ارسال پیامک به سامانه ۲۰۰۰۱۴۱ این سازمان ، همچنان به قوت خود باقی است.