به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از مازندران محسن یمینی تصریح کرد: این پروژه به طول ۱۶ کیلومتر شامل نصب پایه های روشنایی با فاصله ۴۵ متر از یکدیگر است.
وی در ادامه افزود: در این پروژه عملیات جابجایی نیوجرسی، حفاری، نصب فنداسیون، نصب پایه روشنایی، و نصب ترانس و تابلوی تامین برق چراغها انجام میشود.
مهندس یمینی خاطر نشان ساخت: تا کنون در طول ۱ کیلومتر به صورت رفت و برگشت در مبادی ورودی و خروجی کمربندی از سمت آمل نصب فنداسیون، پایه و چراغ به پایان رسید و همچنین عملیات حفاری ، نصب فنداسیون و پایه روشنایی در ۱۴ کیلومتر انجام گردید و کابل کشی و نصب چراغ جهت روشن نمودن پروژه در دستور کار است.
رئیس اداره ایمنی گفت: مهمترین کارکرد سیستم های روشنایی ایجاد دید آسان و دقیق ، امکان تشخیص وسایل نقلیه در فاصله مناسب ، تشخیص به موقع موانع ، علائم و تابلوهای راهنمایی و رانندگی در محورهاست.
وی ادامه داد : حداقل مقدار مورد نیاز روشنایی سطح راه بستگی به نوع آن ، سرعت و حجم ترافیک شبانه راه ، وضعیت مکانهای اطراف راه و کاربری آن و همچنین میزان عبور و مرور عابرین پیاده دارد .