شناسهٔ خبر: 12877 - سرویس استان‌ها

اخوان عبداللهیان به پايگاه خبري وزارت راه و شهرسازي خبر داد:

رقابت ۱۵۸ نامزد برای کسب ۱۵ کرسی هیات‌مدیره نظام مهندسی خراسان رضوي

محمد رضا اخوان عبداللهیان مدیرکل راه وشهرسازی خراسان رضوی هفتمین دوره انتخابات هیئت مدیره سازمان نظام‌مهندسی ساختمان را تجلی اراده مهندسان برای ارتقای هویت حرفه‌ای آنها دانست و گفت: فردا ۱۶ مهر ماه ۱۵۸ نامزد انتخابات برای کسب ۱۵ کرسی هیات‌مدیره سازمان نظام مهندسی استان خراسان رضوي با یکدیگر به رقابت می‌پردازند.

محمدرضا اخوان‌عبداللهیان در گفتگو با پایگاه خبری وزارت راه وشهرسازی با اعلام اینکه در این دوره از انتخابات ۱۵۸ نامزد انتخابات برای کسب ۱۵ کرسی هیات‌مدیره سازمان نظام مهندسی استان خراسان رضوي با یکدیگر به رقابت می‌پردازند گفت: بیش از ۱۵ هزار نفر واجد شرایط رای دادن در خراسان‌رضوی وجود دارد که امیدوارم این انتخابات فصلی نو و رهیافتی دوباره برای مشارکت در تدبیر جمعی و وفاق عمومی باشد که البته اگر با عنصر " اخلاق " نیز در هم آمیزد، همچون نشانی ماندگار در تاریخ‌مهندسی نقش خواهد بست.

رئیس هیات‌نظارت بر انتخابات نظام‌مهندسی استان خراسان رضوي در ادامه با اشاره به اینکه در آستـــانه این آزمون، جامعه‌‌مهنـدسی بیش از هر زمان دیگر به ضرورت پایبندی و التزام به قانـون، صیانت از اخـلاق حـرفه‌ای و حضـور موثر خویش می اندیشد، افزود: بی‌تردید انتخاب آگاهانه ۱۵ مدیر و متخصص که با کسب بالاترین میزان رای بر کرسی هفتمین دوره هیئت مدیره سازمان نظام‌مهندسی ساختمان تکیه خواهند‌زد ضمن آنکه بر مشارکت حداکثری مهندسان تاکید خواهد کرد پشتوانه ارزشمندی برای مدیرانی است که تعالی نظام‌مهندسی را نه در تدوام حیات و بقای مسوولیت خویش که در بهره‌مندی و اغتنام از فرصت‌های حرفه ای خود معنا می‌کنند.

اخوان عبداللهیان همچنین درباره نحوه برگزاری انتخابات و چگونگی شیوه رسیدگی به اعتراض‌‌های احتمالی برخی از نامزدها نیز گفت: خوشبختانه مشکل عمده‌ای در این باره وجود ندارد. جلساتی هم درباره چگونگی اجرای شیوه‌نامه انتخابات با همکاران برگزار کردیم و در آن جلسات درباره مسائل و مشکلات احتمالی انتخابات به بحث وگفت وگو پرداختیم. اگر هم اعتراضی پس از برگزاری و یا در حین برگزاری انتخابات باشد سعی می‌کنیم با اتکا به قانون و ارجاع به هیات‌های مسئول رسیدگی به اعتراضات استان، مشکل را حل کنیم.

سازمان نظام‌مهندسی ساختمان کشور با ۳۳۰ هزار نفر عضو بزرگترین تشکل صنفی کشور را تشکیل می‌دهد که مهندسان عضو آن در سراسر کشور به انجام امور خدمات مهندسی مشغول هستند. همچنین برابر قانون، هر سه سال یکبار انتخابات هیئت‌مدیره استان‌ها انجام می‌شود که هیئت مدیره جزو ارکان سازمان و مهمترین رکن تلقی می‌شود و وظیفه تنسیق امور مهندسان و دستیابی به اهداف نظام مهندسی تصریح شده در قانون را برعهده دارند.

هفتمین دوره انتخابات نظام‌مهندسی ساختمان فردا پنجشنبه ۱۶ مهر ماه از ساعت ۸صبح تا ۱۷ بعدازظهر و به صورت همزمان در سراسر کشور برگزار می شود./