شناسهٔ خبر: 128925 - سرویس استان‌ها

همزمان با فرارسیدن ایام پایانی سال انجام شد؛

خط کشی بیش از ۴۰۰ کیلومتر از محورهای مواصلاتی استان سمنان

خط کشی.jpg سرپرست معاونت راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان سمنان از خط کشی بیش از ۴۰۰ کیلومتر از محورهای مواصلاتی استان خبر داد و گفت: تاکنون خط کشی محورهای چنداب- گرمسار، آرادان- سرخه و سمنان- دامغان انجام شده و تا قبل از شروع طرح نوروزی خط کشی محورهای باقی مانده در حوزه استحفاظی این اداره کل به پایان خواهد رسید.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(سمنان) وحید صداقت سرپرست معاونت راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان سمنان از اجرای خط‌کشی محورهای برون شهری استان سمنان در ماه پایانی سال خبر داد و افزود: همزمان با فرارسیدن ایام پایانی سال و تعطیلات نوروز این معاونت به منظور افزایش ایمنی محورها و کاهش میزان تصادفات و سوانح رانندگی اجرای عملیات خط کشی را در دستور کار خود قرار داده است.

سرپرست معاونت راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان سمنان به خط کشی بیش از ۴۰۰ کیلومتر از محورهای مواصلاتی استان اشاره داشت و گفت: با ابلاغ سیاست‌های اجرایی سازمان، سعی شده نقاط مستعد حادثه، ۵ کیلومتری مبادی ورودی شهرها و معابری که به‌واسطه اجرای طرح روکش آسفالت فاقد خط‌کشی ترافیکی بوده‌اند، عملیات خط کشی تجدید و بروز شود.

صداقت توضیح داد: تاکنون خط کشی محورهای چنداب- گرمسار، آرادان- سرخه و سمنان- دامغان انجام شده است و تا قبل از شروع طرح نوروزی خط کشی محورهای باقی مانده در حوزه استحفاظی این اداره کل به پایان خواهد رسید.

وی ارتقای ایمنی راه های استان را الزامی دانست و یادآور شد: خط‌کشی راه‌ها ضمن این که از ضروری ترین نوع علائم ایمنی است از عوامل اصلی روان‌سازی ترافیک، منظم‌کردن حرکت وسایل‌نقلیه و آگاهی‌دادن به مترددین جاده‌ای است و افزایش ضریب ایمنی تردد را امکان‌پذیر است.

سرپرست معاونت راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان سمنان اظهار داشت: انتظار می‌رود با خط کشی محورها طبق برنامه ریزی مدون در زمان و موعد مقرر در هیچ‌یک از محورهای شریانی و اصلی استان مشکلی از بابت خط کشی وجود نداشته باشد.