شناسهٔ خبر: 129100 - سرویس مسکن و شهرسازی

مسکن و شهرسازی در هفته‌ای که گذشت؛

تدوین برنامه زیست‌بوم نوآوری، فناوری و کارآفرینی در وزارت راه و شهرسازی/ دستور رییس‌جمهور برای کاهش نرخ سود تسهیلات نهضت ملی مسکن

نهضت ملی تدوین برنامه زیست‌بوم نوآوری، فناوری و کارآفرینی در وزارت راه و شهرسازی، دستور رییس‌جمهور برای کاهش نرخ سود تسهیلات نهضت ملی مسکن، تامین مسکن کارکنان شرکت‌های صنعتی و معدنی با واگذاری۲ هزار و ۶۰۰ هکتار زمین بخشی از مهمترین اخبار حوزه مسکن و شهرسازی در هفته گذشته بود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، مهمترین اخبار حوزه مسکن و شهرسازی در هفته‌ای که گذشت به شرح زیر است:

آیین‌نامه حمایت از تولید، دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین در حوزه حمل‌ونقل و مسکن ابلاغ شد 

وزیر راه و شهرسازی از ابلاغ آیین‌نامه حمایت از تولید دانش بنیان و اشتغال آفرین در حوزه حمل‌ونقل، مسکن و شهرسازی خبر داد و ایجاد سیستم حمل‌ونقل ایمن و کارآمد و توسعه شهر هوشمند ایرانی_اسلامی را از اهداف این آیین‌نامه برشمرد.

تدوین برنامه زیست بوم نوآوری، فناوری و کارآفرینی در وزارت راه و شهرسازی

وزارت راه و شهرسازی بر اساس آیین‌نامه پیشنهادی خود، که در هیأت وزیران مصوب شد، برنامه اجرایی بستر سازی، ایجاد و توسعه زیست بوم نوآوری، فناوری و کارآفرینی را در این وزارتخانه تدوین و اجرایی می کند.

دستور رییس‌جمهور برای کاهش نرخ سود تسهیلات نهضت ملی مسکن

وزیر راه و شهرسازی گفت: به بانک مرکزی تاکید کردیم که ۲۳ درصد ‌سود تسهیلات نهضت ملی مسکن اصلاً قابل قبول نیست و حتما روزهای آینده این درصد سود کاهش پیدا خواهد کرد.

افتتاح ۸۱۰ واحد مسکن مهر در استان هرمزگان

در سفر وزیر راه و شهرسازی به استان هرمزگان ۸۱۰ واحد مسکن مهر افتتاح شد.

احداث شهرها و بنادر جدید در نوار ساحلی جنوب

وزیر راه و شهرسازی در جمع مسؤلان استانی هرمزگان با اشاره به اینکه طرح‌های در دستورکار این وزارتخانه با محوریت کریدور ساحلی جنوب کشور اجرایی می‌شود، گفت: در این زمینه می‌توان به احداث شهرها و بندرهای جدید در نوار ساحلی جنوب کشور اشاره کرد.

شهر جدید علوی را تک واحدی واگذار کنید

وزیر راه و شهرسازی در شورای مسکن هرمزگان ضمن دستور برای واگذاری زمین برای ساخت خانه های یک طبقه حیاط دار در شهر جدید علوی، بر اختیارات استانداران در ارائه تراکم های تشویقی تأکید کرد.

احداث ۸۴ هزار واحد نهضت ملی مسکن با همکاری بخش خصوصی

طی تفاهمنامه‌ای که توسط سازمان ملی زمین و مسکن با شرکت‌های پیشران استان های یزد، آذربایجان شرقی، کرمان و قزوین منعقد می‌شود، با واگذاری بیش از ۲ هزار و ۶۱۸ هکتار زمین، ۸۴ هزار واحد مسکونی برای کارکنان این شرکت‌ها ساخته می‌شود.

تامین مسکن کارکنان شرکت‌های صنعتی و معدنی با واگذاری۲ هزار و ۶۰۰ هکتار زمین

سرپرست سازمان ملی زمین و مسکن از واگذاری ۲ هزار و ۶۱۸.۲ هکتار زمین به شرکت‌های صنعتی و معدنی پیشران استان‌ها برای تامین مسکن کارکنان خبر داد.

نقش محوری شهرداری‌ها در شتاب بخشی نوسازی مسکن در بافت فرسوده

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران در نشست هم‌اندیشی با شهرداران ۶۵ شهر بزرگ و ۴۵ سازمان‌های عمران و بازآفرینی فضاهای شهری شهرداری‌ها بر نقش محوری شهرداری‌ها در شتاب دادن به نوسازی مسکن در بافت فرسوده تاکید کرد.

نوسازی مردمی، اولویت اصلی در نوسازی بافت‌های فرسوده

مدیرکل دفتر تجهیز منابع مالی، فنی اقتصادی و املاک شرکت بازآفرینی شهری ایران گفت: اولویت نخست وزارت راه و شهرسازی استفاده از ظرفیت خود مردم و نوسازی مردمی در بافت‌های فرسوده است، برای پیشبرد این امر مشوق‌های مختلفی در نظر گرفته شده که یکی از آن‌ها استفاده از تسهیلات ارزان قیمت در بافت‌های فرسوده و ناکارآمد است.

امکان صدور سند رسمی برای املاک با سند عادی فراهم شد

مدیرکل امور املاک سازمان ثبت اسناد و املاک کشور از امکان صدور سند رسمی برای املاک با اسناد عادی خبر داد.

تکمیل ۳۱ بیمارستان با بیش از ۸ هزار تخت بیمارستانی در برنامه سال‌جاری است

مدیرعامل سازمان مجری ساختمان‌ها و تاسیسات عمومی و دولتی از احداث، تکمیل و آغاز ۳۱ بیمارستان توسط سازمان در سال جاری با بیش از ۸ هزار تخت بیمارستانی در سراسر کشور خبر داد.

پرداخت بیش از ۷ هزار میلیاردتومان تسهیلات نوسازی در بافت فرسوده

سرپرست بانک مسکن از انعقاد قرارداد تسهیلات نوسازی بافت فرسوده با ۴۲ هزار و ۴ واحد به مبلغ ۷ هزار و ۵۵ میلیاردتومان از ابتدای اجرای طرح نوسازی بافت فرسوده از سال ۱۳۹۸ تاکنون خبر داد.

تامین مالی ۱۴ میلیاردتومانی بانک مسکن در عمل به مسئولیت اجتماعی طی سال ۱۴۰۱

سرپرست بانک مسکن عملکرد بانک را در سال ۱۴۰۱ در عمل به مسئولیت اجتماعی و کمک به اقشار نیازمند و حادثه دیدگان در مجموع ۱۴ میلیاردتومان عنوان کرد.

امضای تفاهم‌نامه مشترک سازمان ملی زمین و مسکن و سازمان شیلات برای ساخت مسکن

سرپرست سازمان ملی زمین و مسکن از امضای تفاهم‌نامه دوجانبه همکاری در تولید و تامین مسکن میان این سازمان و سازمان شیلات ایران خبر داد.

بهره‌برداری از ۸۱۰ واحد مسکن مهر در استان هرمزگان

سرپرست سازمان ملی زمین و مسکن که در سفر به استان هرمزگان وزیر راه و شهرسازی را همراهی می‌کرد از بهره‌برداری از ۸۱۰ واحد مسکونی در بندرعباس خبر داد.

ثبت اطلاعات زمین‌های در اختیار وزارت راه و شهرسازی در سامانه سادا

در راستای شفاف‌سازی و گسترش تعاملات فی‌مابین وزارت راه و شهرسازی و وزارت امور اقتصادی و دارایی اطلاعات موجودی اراضی از طریق سازمان ملی زمین و مسکن به اداراه کل اموال و دارایی‌های دولتی وزارت اقتصاد ارسال شد.

ارزیابی و ارایه تمهیدات مهندسی برای پایدارسازی و حفظ ایمنی خطوط ریلی

عضو هیات علمی مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی از انجام ارزیابی‌ها و ارایه تمهیدات مهندسی برای پایدار سازی و حفظ ایمنی خطوط ریلی توسط آن مرکز بر اساس وظایف و تکالیف قانونی، خبر داد.

اجرای بیش از ۱۱۵ هزار واحد مسکونی نهضت ملی در شهرها

معاون بنیاد مسکن انقلاب اسلامی از اجرایی و عملیاتی شدن بیش از ۱۱۵ هزار واحد مسکونی شهری توسط آن بنیاد خبر داد.

ساخت و تعمیر ۱۸۶۰۴ واحد مسکونی زلزله خوی در حال انجام است

معاون امور بازسازی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با تاکید بر اینکه پرونده احداث و تعمیر واحدهای آسیب دیده از زلزله خوی بسته و واحدها به مردم تحویل خواهد شد از ساخت و تعمیر بیش از ۱۸ هزار واحد مسکونی در آن منطقه توسط بنیاد و با همکاری مردم خبر داد.