شناسهٔ خبر: 129179 - سرویس وزارتی

وزیر راه و شهرسازی اعلام کرد؛

آیین‌نامه حمایت از تولید دانش بنیان و اشتغال آفرین در حوزه حمل‌ونقل و مسکن ابلاغ شد

وزیر بذرپاش نوشتن سایز وزیر راه و شهرسازی از ابلاغ آیین‌نامه حمایت از تولید دانش بنیان و اشتغال آفرین در حوزه حمل‌ونقل، مسکن و شهرسازی خبر داد و ایجاد سیستم حمل‌ونقل ایمن و کارآمد و توسعه شهر هوشمند ایرانی_اسلامی را از اهداف این آیین‌نامه برشمرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی در صفحه شخصی خود در فضای مجازی درباره آیین‌نامه حمایت از تولید دانش بنیان و اشتغال آفرین در حوزه حمل و نقل، مسکن و شهرسازی و اهداف آن نوشت: آیین نامه حمایت از تولید دانش بنیان و اشتغال آفرین در حوزه حمل و نقل و مسکن و شهرسازی که چند روز قبل مصوب دولت شده بود، ابلاغ شد.

وزیر راه و شهرسازی افزود: مهمترین هدف این آیین‌نامه حمایت از شرکت‌های دانش بنیان برای فعالیت‌های زیر است: ایجاد سیستم حمل و نقل یکپارچه، پاک، ایمن، سریع، کارآمد، هوشمند و نوآورانه در راستای افزایش سهم حمل و نقل همگانی و ایفای نقش موثر در ترانزیت و تجارت بین المللی.

وی دیگر هدف این آیین‌نامه را حمایت از شرکت‌های دانش بنیان برای افزایش چابکی و کارآمدی حاکمیت در بخش حمل و نقل و کاهش اثرات مخرب محیط زیستی و توسعه حمل‌ونقل عمومی سبز دانست.

به گفته بذرپاش، بهینه سازی مصرف انرژی، تسریع در بازآفرینی بافت فرسوده، افزایش طول دوره بهره برداری ساختمان و توسعه شهر هوشمند ایرانی - اسلامی و شهر آینده از دیگر اهدافی است که در آیین‌نامه حمایت از تولید دانش بنیان و اشتغال آفرین در حوزه حمل‌ونقل، مسکن و شهرسازی دنبال می‌شود.