شناسهٔ خبر: 129221 - سرویس استان‌ها

با حضور رئیس شورای هماهنگی ومدیرکل راه و شهرسازی استان و سایر مسوولان استانی و شهرستانی:

طرح پویش همراهان سفر ایمن گلستان آغاز شد

گلستان طرح پویش همراهان سفر ایمن با شعار برقراری سفری امن برای مسافران نوروزی و کاهش تلفات و تصادفات جاده ای گلستان در مجتمع خدماتی رفاهی بین راهی بختیاری در ورودی غرب(اولین ایستگاه) و با حضور رئیس شورای هماهنگی ومدیرکل راه و شهرسازی استان آغاز شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(گلستان)، برای آغاز به کار این طرح رئیس ستاد اقامه نماز، فرمانده پلیس راه و فرماندار و شهردار بندرگز ومدیران دستگاههای تابعه وزارت راه و شهرسازی در استان نیز حضور داشتند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گلستان در آیین آغاز به کار این طرح گفت: سفرهای نوروزی ۱۴۰۲ برای وزارت راه و شهرسازی و کمیسیون ایمنی راههای کشور بویژه به جهت ترددی ایمن در جاده ها اهمیت ویژه ای دارد.

عادل مصدقی افزود: سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور برای اجرای این طرح یکصد نقطه از مجتمع های خدماتی رفاهی وبرخی از راهدارخانه های کشور را انتخاب کرده که ۴ مجتمع خدماتی رفاهی سهم گلستان است.

وی، چهار ایستگاه این طرح را در استان از ورودی غرب استان مجتمع بختیاری در محور نوکنده به گرگان، مجتمع باران در محور گرگان- علی آباد، مجتمع لوه در محور گالیکش –جنگل گلستان و مجتمع توسلی در محورگنبد –اینچه برون بیان کرد.

به گفته مصدقی، در این طرح طی تفاهم نامه ای با ستاد اقامه نماز کشور و استان و به دلیل تقارن عید نوروز با ماه مبارک رمضان برپایی نماز جماعت و افطاری ساده نیز در نظر گرفته شده است.

وی ادامه داد: در این ایستگاههای با توقف رانندگان در این ایستگاهها پس از دو ساعت رانندگی برنامه های شاد و فرهنگی و متنوع و خدمات مطلوب به کاربران جاده ای برگزار می شود تا رانندگان با روحیه ای شاد و به دور از خستگی و خواب آلودگی که عوامل مهم تصادفات هستند، به رانندگی ادامه داده و حوادث جاده ای کاهش یابد.