شناسهٔ خبر: 129290 - سرویس مسکن و شهرسازی

سرپرست بانک مسکن عملکرد بانک را در سال ۱۴۰۱ تشریح کرد؛

بیش از ۷۵ هزار میلیارد تومان قرارداد تسهیلات نهضت ملی مسکن امضا شد

علی عسکری سرپرست بانک مسکن با اعلام اینکه تاکنون برای قرارداد ۲۲۳ هزار و ۳۹۸ واحد نهضت ملی مسکن منعقد شده است حجم قراردادهای منعقده را ۷۵ هزار و ۶۹۱ میلیاردتومان عنوان کرد و گفت: از محل تسهیلات و آورده متقاضیان تاکنون ۵۶ هزار و ۹۱۴ میلیاردتومان به پروژه‌ها تخصیص یافته و پرداخت شده است.

علی عسکری سرپرست بانک مسکن در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، در آستانه نوروز ۱۴۰۲ به بیان بخشی از عملکرد بانک در حوزه ارایه تسهیلات نهضت ملی مسکن پرداخت و گفت: از شروع طرح نهضت ملی مسکن تاکنون حدود ۸۹۴ هزار و ۱۶۸ نفر در بانک افتتاح حساب کردند. از مجموع افرادی که در بانک افتتاح حساب کردند ۲۲۵ هزار و ۳۳۳ نفر بیش از ۴۰ میلیون تومان، ۶۹ هزار و ۹۶۳ نفر بین ۳۰ تا ۴۰ میلیون تومان، ۲۱۵ هزار و ۴۲۷ نفر تا ۳۰ میلیون تومان پرداخت کردند و مابقی بدون واریزی هستند.

سرپرست بانک مسکن ادامه داد: تاکنون قرارداد نهضت ملی ۲۲۳ هزار و ۳۹۸ واحد به مبلغ ۷۵ هزار و ۶۹۱ میلیاردتومان منعقد شده است.

وی همچنین اعلام کرد: حدود ۱۷ هزار و ۸۲۷ واحد نیز در دفاتر اسناد رسمی هستند که به زودی به قرارداد می رسند و در مجموع تعداد تسیهلات پرداختی برای متقاضیان طرح  نهضت ملی مسکن معرفی شده از سوی وزارت راه و شهرسازی به ۲۴۰ هزار نفر خواهد رسید.

عسکری مجموع واریزی به پروژه‌ها و سازندگان را در مجموع ۵۶ هزار و ۹۱۴ میلیاردتومان عنوان کرد.

به گفته سرپرست بانک مسکن، حدود ۲۰ درصد پروژه‌ها کمتر از ۳۰ درصد، ۴۵ درصد بین ۳۰ تا ۷۰ درصد و ۲۵ درصد پروژه‌ها نیز بالای ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی برای آنها ثبت شده است که متناسب با پیشرفت فیزیکی پروژه‌ها و متناسب با تایید وزارت راه و شهرسازی برای صورت وضعیت‌ها سهم‌الشرکه مرحله بعد پرداخت می‌شود.