شناسهٔ خبر: 12937 - سرویس استان‌ها

رئیس هیئت نظارت بر انتخابات نظام مهندسی ساختمان بوشهر:

انتظار ما ارتقاء جایگاه نظام مهندسی ساختمان در استان بوشهر است

فرزاد رستمي پس از پایان هفتمین دوره انتخابات با فرزاد رستمی، رئیس هیئت نظارت بر انتخابات نظام مهندسی ساختمان بوشهر گفتکویی پیرامون انتخابت انجام شده است که در پی می‌خوانید.

به گزارش روابط عمومي اداره كل راه و شهرسازي استان بوشهر بفرمایید تا این لحظه حضور مهندسین را چگونه ارزیابی می کنید؟

 

با سلام و تشکر باید عرض کنم که استقبال نسبت به انتخابات سنوات قبل بسیار خوب بوده است. جمعیت زیادی به حوزه های اخذ رای آمده اند. گزارشاتی که از شهرستان ها رسیده حاکی از آن است که استقبال در حوزه های دیگر نیز به همین نحو پرشور و گسترده می باشد. علی رغم اینکه امسال ۴ شعبه اخذ رای هم وجود دارد، با این وجود جمعیت زیادی مراجعه کرده اند و پیش بینی میشود به همین شکل ادامه داشته باشد و امسال حضور حداکثری مهندسین را شاهد باشیم.

 

 نحوه ی نظارت بر انتخابات چگونه بود؟

ما کمیته نظارت استانی داشتیم و در شهرستان ها نیز روسای ادارات راه و شهرسازی و حراست هایمان در حال فعالیتند و افرادی نیز برای تشخیص احراز هویت در نظر گرفته شده است که تمامی این روند با حساسیت زیاد رصد خواهد شد. الحمدالله تا این لحظه نیز مشکلی وجود نداشته است. با این حال از نیروی انتظامی نیز برای کنترل بیشتر کمک گرفته شده است.

    اگر احیاناً با تخلفی روبرو شوید چه برخوردی با متخلف خواهد شد؟

    ما هر نوع تخلفی را که مشاهده کنیم به شورای انتظامی ارجاع خواهیم داد.

    فکر می کنید با این استقبال پرشور ساعت انتخابات تمدید خواهد شد؟

    با توجه به استقبالی که شده من احتمال می دهم یک یا دو ساعت تمدید زمان رای گیری داشته باشیم.

    شما به عنوان مدیرکل اداره راه و شهرسازی استان بوشهر چه انتظاری از هیئت مدیره ی جدید دارید؟

الحمدالله افرادی که امروز به عنوان کاندیدا در لیست حضور دارند افراد خوبی هستند و از کانال های مختلف عبور کرده اند. قطعاً هر کدام از این کاندیداها که توسط مهندسین انتخاب شوند، افراد شایسته ای هستند. انتظار ما ارتقاء جایگاه نظام مهندسی در استان است. امیدواریم جایگاه نظام مهندسی محکم تر از قبل حفظ شود.

    به عنوان عضوی از بدنه ی این سازمان و مدیرکل اداره راه و شهرسازی استان چه قولی به هیئت مدیره ی جدید برای برقراری تعاملات مثبت در آینده خواهید داد؟

    بنده از سال ۱۳۸۰ عضو سازمان نظام مهندسی بودم و با مهندسین ارتباط خوبی دارم، لذا قطعاً تعامل بسیار خوبی خواهیم داشت. حتی در همین مدت کوتاهی که به این سمت منصوب شدم تعامل خوبی با هیئت مدیره دوره ششم داشتیم و همانطور که تاکنون با مشورت و هماهنگی با هیئت مدیره کارهایمان را پیش برده ایم از این به بعد نیز به همین صورت خواهد بود و حتی تعاملات مان بیشتر از این هم خواهد شد.

 اگر سخن آخری در توصیه به مهندسین یا هیئت مدیره دارید بفرمایید.

    من فقط خواهشی که دارم این است که مهندسان بدانند که مهندس هستند و از حرکاتی که جایگاه مهندسین را در عموم متزلزل کند بپرهیزند. و همین که این مهندسان فرهیخته، جایگاه واقعی خود را بشناسند کفایت میکند. این شناخت به حفظ شأن مهندس و جایگاه نظام مهندسی کمک شایانی خواهد نمود. امیدوارم که این سازمان به جایگاه والایی که شایسته آن است برسد.