شناسهٔ خبر: 129553 - سرویس استان‌ها

رئیس اداره ایمنی راه و حریم اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان یزد عنوان کرد؛

رفع ۹۰ درصد از نقاط حادثه‌خیز جاده‌های استان یزد

عزیزی رئیس اداره ایمنی راه و حریم استان یزد از رفع ۹۰ درصد از نقاط حادثه‌خیز استان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(یزد)، عزیزی رئیس اداره ایمنی راه و حریم اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان یزد با اشاره به اقدامات شاخص انجام شده از سوی این اداره برای افزایش ایمنی ترددهای جاده ای در ایام نوروز اظهار کرد: تکمیل خط‌کشی و رفع نواقص موجود در خط‌کشی محورها به طول یک هزار و ۷۶۰ کیلومتر، تکمیل نواقص موجود در علائم محورهای استان به تعداد ۶ هزار و ۸۱۰ عدد علائم اخطاری، انتظامی، مسیرنما و... برخی از اقدامات شاخص انجام شده برای ایام نوروز از سوی این اداره کل است.

وی با اشاره به سرقت علائم راهنمایی و اخطاری در محورهای استان و مشکلاتی که به واسطه این اتفاق در سطح محورهای استان به وقوع می پیوندد اظهار کرد: علائم و تابلوهای موجود در مسیرهای استان از جنس فلز است و به دلیل ارزش مادی این تابلوها، عمدتا مورد سرقت قرار می‌گرفتند اما در سال جاری و برای جلوگیری از بروز مجدد چنین اتفاقاتی، علائم موجود در مسیرها را عمدتا از جنس کامپوزیت که دیگر ارزش مادی برای سارقین ندارد تهیه و جایگزین تابلوهای قبلی کرده ایم که باعث کاهش سرقت این تابلوها شده است.

رئیس اداره ایمنی راه و حریم اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان یزد ادامه داد: آشکارسازی چندین مورد دماغه در برخی از  ورودی‌ها و خروجی‌های مسیر، نصب چندین مورد چشم‌گربه ای در راستای کمک به هوشیاری رانندگان در مسیرهایی که خط‌کشی های آن کمرنگ و یا تابلوهای آن سرقت شده است و ایجاد شیار عرضی  در ۱۰ نقطه در سه محور یزد - طبس، اردکان - نائین و نائین - اردکان برای کاهش سرعت و حفظ هوشیاری رانندگان در این سه محور مهم نیز از دیگر اقدامات انجام شده برای ایام نوروز است.

وی از تکمیل روشنایی پل سردار سلیمانی در محور یزد - میبد به طول دو کیلومتر خبر داد و تصریح کرد: تجهیز روشنایی پروژه مهریز کافه‌سرا که پس از یکسال انجام شد.

عزیزی با اشاره به رفع ۹۰ درصد از نقاط پرخطر و حادثه‌خیز جاده های استان عنوان کرد: ۱۵۶ نقطه حادثه ‌خیز در جاده‌های استان در سال ۱۳۹۵ مصوب شد که برای ایام نوروز ۱۲۵ نقطه حادثه‌خیز برطرف شد.

رئیس اداره ایمنی راه و حریم اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان یزد از خط‌کشی با دو رنگ زرد و سفید در جاده های استان خبر داد و گفت: برای کمک به افزایش دید رانندگان در مسیر، از دو رنگ زرد و سفید در جاده‌های استان برای خط‌کشی استفاده شده که این اقدام برای اولین بار در استان انجام شده است.