شناسهٔ خبر: 129572 - سرویس استان‌ها

جابه‌جایی بیش از یک میلیون و ۳۰۰ مسافر در البرز

جابه جایی مسافر مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای البرز گفت: امسال یک میلیون و ۳۰۸ هزار و ۲۱۳ مسافر در محورهای مواصلاتی استان جابه جا شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۷ درصد رشد داشته است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(البرز)، علی زندی‌فر، اظهار کرد: در سال ۱۴۰۱، یک میلیون و ۳۰۸ هزار و ۲۱۳ مسافر در قالب ۱۰۱ هزار و ۱۹۸سفر از خدمات حمل و نقل برون شهری البرز بهره‌مند شده‌اند.

این مسئول تصریح کرد: از این تعداد مسافر جابه‌جا شده در استان، یک میلیون و ۱۸۷ هزار و ۸۷۶ نفر با اتوبوس، ۳۴ هزار و ۳۷۳ نفر با مینی‌بوس و ۸۵ هزار و ۹۶۴ نفر با سواری جابه‌جا شده‌اند.

زندی‌فر با اشاره به اینکه جابه جایی مسافر در محورهای مواصلاتی البرز در سال ۱۴۰۱ نسبت به سال گذشته ۱۷ درصد افزایش داشته است، گفت: خوشبختانه در بخش جابه‌جایی مسافر اقدامات خوبی انجام شده است و در حال حاضر بسیاری از خدمات به مسافران اعم از فروش بلیت به صورت اینترنتی انجام می‌شود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای البرز در پایان با بیان اینکه که درحال حاضر ۲۷ شرکت حمل و نقل مسافر در این استان فعالیت دارند، گفت: مسافران می‌توانند هرگونه انتقاد و شکایت خود از پایانه‌های مسافربری و یا رانندگان حوزه حمل و نقل مسافر و تأخیر در مبداء و حین سفر بین شهری را از طریق سامانه ۱۴۱ به این اداره‌کل اطلاع دهند تا مورد پیگیری قرار گیرد و در صورت لزوم در کمیسیون‌های مربوط به تخلف شرکتی، رانندگان یا مالک وسیله نقلیه رسیدگی شود.