شناسهٔ خبر: 129727 - سرویس هواشناسی

کارشناس سازمان هواشناسی کشور پیش بینی کرد؛

هشدار نارنجی بارش در نیمه شرقی کشور

باران کارشناس سازمان هواشناسی کشور گفت: فعالیت سامانه بارشی در بیشتر مناطق کشور ادامه دارد و نسبت به بارش باران و پیش بینی تمهیدات لازم از سوی شهروندان، هشدار داد.

فریبا گودرزی کارشناس سازمان هواشناسی کشور در گفت‌وگو باخبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، به تشریح وضعیت آب و هوای امروز چهار شنبه دومین روز سال پرداخت و گفت: فعالیت سامانه بارشی در بیشتر مناطق کشور ادامه دارد.

گودرزی افزود: بیشینه بارش ها در استان های ساحلی خزر، ارتفاعات و دامنه های شمالی البرز، شرق و جنوب شرق کشور رخ می دهد.

وی ادامه داد: جاده های مواصلاتی هراز، چالوس، فیروزکوه لغزندگی و کاهش دید را دارد عزیزانی که قصد سفر به این مناطق را دارند تجهیزات لازم و سوخت کافی را پیش بینی کنند.

به گفته گودرزی فردا این سامانه بارشی در نیمه شرقی فعال است و در خراسان رضوی و خراسان جنوبی بارش ها در حد هشدار نارنجی است و کاهش دید در جاده ها قابل پیش بینی است و مسافرانی که قصد سفر به این مناطق بخصوص مشهد مقدس را دارند، بایستی این موارد را در نظر داشته باشند.

کارشناس سازمان هواشناسی خاطرنشان کرد: به لحاظ دمایی نیز در نیمه غربی کشور و پنج شنبه در نواحی شرق و شمال شرق، هوا سردتر خواهد شد.

گودرزی همچنین پیش بینی کرد: امروز تهران  با بارش باران و  مه رقیق همراه است و بیشینه دما در تهران ۱۱ درجه بالای صفر می شود.