شناسهٔ خبر: 129743 - سرویس وزارتی

وزیر راه و شهرسازی با حضور در مرکز مدیریت راه هااعلام کرد؛

تداوم خدمت رسانی به مردم در ایام تعطیلات

مهرداد بذرپاش  مرکز مدیریت راه‌های سازمان راهداری وزیر راه و شهرسازی، ضمن تبریک سال نو گفت: در حوزه حمل و نقل به آمار قابل توجهی رسیده ایم و در ایام تعطیلات با تمام توان در خدمت هم وطنان هستیم.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی؛ مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی در ارتباط زنده تلویزیونی از مرکز مدیریت راه ها، ضمن تبریک سال نو، در خصوص وضعیت حمل و نقل گفت: هم اکنون در سازمان راهداری مرکز کنترل راه های کشور همراه با همکاران حضور داریم و در ایامی که هم وطنان عزیز به سفر و استراحت می پردازند همکاران مجموعه راه و شهرسازی در سراسر کشور و در حوزه های ریلی، جاده ای و هوایی به صورت شبانه روزی به خدمت مشغول اند تا بهترین شرایط را برای ایجاد ظرفیت های مطلوب سفر، فراهم کنند.

بذرپاش افزود: تمام توان را به کار می گیریم که بر مشکلات فائق آییم و به بهترین نحو در خدمت مردم باشیم.

رشد حداکثری حمل و نقل

وزیر راه و شهرسازی اظهار داشت: امروز در حوزه راه ها و راهداری، رشد قابل توجهی در حوزه حمل و نقل  رصد شده و شاخص رشد  ۱۲ درصدی  تردد بین استانی ثبت شده است که با احتساب حمل و نقل درون شهری به آمار رشد ۲۰ درصدی می رسیم که آمار قابل توجهی است.

وی ادامه داد: در حوزه حمل و نقل عمومی جاده ای بیش از ۲ میلیون و ۶۶۲ هزار و ۵۰۰ نفر با حمل و نقل عمومی و مابقی با خودروهای شخصی در جاده های کشور تردد کرده اند.

تراکم تردد در ۲۹ اسفند

بذرپاش با اشاره به بیشترین تردد در ۲۹ اسفند تشریح کرد: امروز نسبت به روز گذشته ۱۵ درصد کاهش یافته است که بیشترین تردد هم مربوط به استان های خراسان رضوی،مازندران،گیلان و استان های جنوبی کشور است.

از طرفی امروز ۲۲ استان کشور بارندگی را تجربه کرده اند که برخی استان ها با بارش برف همراه است که تراکم اتومبیل ها تأخیرهایی را در برخی مسیرها مانند محور چالوس ایجاد کرد، اما به سرعت موانع موجود رفع شد و در حال حاضر تردد در همه محورها در جریان است.

تداوم خدمت رسانی به مردم

بذرپاش تصریح کرد: همه ناوگان در جاده های کشور مشغول خدمت رسانی هستند و تا پایان تعطیلات و همچنین در طرح نوروزی که از ۲۴ اسفندماه ۱۴۰۱ آغاز شده، ادامه دارد.

وی خاطرنشان کرد: انتظار می رود هم وطنان گرامی وضعیت جوی مقاصد مسافری و جاده های پرتردد را از سازمان هواشناسی پیگیری کنند تا ان شاءالله سفری شاد توأم با سلامتی داشته باشند.

مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی در دومین روز از سال جدید از قرارگاه مرکزی طرح نوروزی حمل و نقل جاده‌ای و سالن عملیات مرکز مدیریت راه‌های سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای بازدید کرد.