شناسهٔ خبر: 129766 - سرویس استان‌ها

تردد در جاده‌های استان مرکزی از ابتدای طرح نوروزی نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۷ درصد افزایش یافت

مهرداد جهانی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی گفت: ۱۳ میلیون و ۶۴۴ هزار و ۵۲ دستگاه وسیله نقلیه از ابتدای طرح نوروزی (۱۵ اسفندماه سال گذشته) تاکنون در جاده‌های استان مرکزی تردد کردند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه وشهرسازی از استان مرکزی ، مهرداد جهانی مدیرکل راهداری وحمل ونقل جاده ای استان مرکزی گفت: بر اساس تحلیل تردد در ۶۸ جاده‌ اصلی مجهز به ترددشمار برخط استان مرکزی، از ابتدای این طرح تاکنون تردد در جاده‌های استان نسبت به مدت مشابه سال گذشته، هفت درصد افزایش دارد.

وی بیان کرد: سه میلیون و ۱۵ هزار و ۴۴۵ دستگاه وسیله نقلیه در این مدت به استان مرکزی وارد و ۲ میلیون و ۸۹۶ هزار و ۲۰۸ دستگاه وسیله نقلیه، از استان خارج شده‌ است و بقیه ترددها نیز درون استانی است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی خاطرنشان کرد: تعداد وسایل نقلیه ورودی و خروجی از این استان در این مدت نسبت به مدت مشابه سال گذشته به ترتیب ۱۷ و ۱۳ درصد افزایش دارد.

جهانی اظهار کرد: ۱۰ میلیون و ۸۵۳ هزار و ۳۷۶ تردد از مجموع ترددهای انجام شده در این مدت مربوط به وسایل نقلیه سبک و ۲ میلیون و ۷۹۰ هزار و ۶۸۱ تردد مربوط به وسایل نقلیه سنگین است.

وی ادامه داد: تردد وسایل نقلیه سبک و سنگین در جاده‌های استان مرکزی از ۲۳ اسفندماه سال گذشته تاکنون، نسبت به مدت مشابه سال قبل، به ترتیب ۹ و سه درصد افزایش دارد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی گفت: ۶۹ هزار و ۶۶۲ تردد از مجموع ترددهای انجام شده در این مدت مربوط به اتوبوس‌ها است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته، افزایش تردد ۹ درصدی را نشان می‌دهد.

جهانی میانگین سرعت متوسط خودروهای عبوری از جاده‌های استان مرکزی در این مدت را ۸۸ کیلومتر بر ساعت عنوان کرد و افزود: آزادراه تهران- ساوه پرترددترین جاده استان مرکزی بود.

۶ هزار و ۴۰۰ کیلومتر انواع آزاد راه، راه اصلی و راه روستایی در استان مرکزی وجود دارد که چهار هزار کیلومتر آن را راه‌های روستایی تشکیل داده است.