شناسهٔ خبر: 129833 - سرویس جاده‌ای

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای:

رفع ۸۸۷ نقطه حادثه خیز در راه های کشور آغاز شد

بذرپاش کرج قزوین معاون وزیر راه و شهرسازی و رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور اعلام کرد: رفع ۸۸۷ نقطه حادثه خیز در جاده های کشور به تازگی با نصب تابلوهای هشداری و عملیات عمرانی آغاز شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، داریوش امانی روز پنجشنبه در حاشیه بازدید از مجتمع خدماتی رفاهی بین راهی الموت در آزاد راه کرج – قزوین بیان کرد: مصمم هستیم تا تمام این نقاط حادثه خیز را تا پایان دولت سیزدهم برطرف کنیم .

معاون وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: سال گذشته ۳۵۹ پروژه رفع نقاط حادثه خیز در را ههای کشور افتتاح شد .

وی با اشاره به میزان ترددهای نوروزی در کشور اعلام کرد: از ابتدای سفرهای نوروزی(۲۵ اسفندماه ۱۴۰۱) تا دیروز چهارشنبه دوم فروردین ماه جاری ۱۷ میلیون و ۲۶۶ هزار وسیله نقلیه در جاده های کشور تردد داشتند که بیشترین ازدحام در محورهای تهران – کرج ، کرج – قزوین و قزوین – رشت بوده است .

امانی گفت: استان های مازنداران ، گیلان ، خوزستان و بوشهر بیشترین گردشگران را در کشور به خود اختصاص داده اند.

وی اظهار کرد: میزان سفرهای نوروزی جاده ای نسبت به مدت مشابه سال قبل در کشور ۱۱ درصد رشد نشان می دهد.

رییس سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای کشور با آرزوی سلامتی و سفر خوش برای مسافران از رانندگان خواست با احتیاط در جاده های کشور تردد کنند.

امانی تاکید کرد: با توجه به فعالیت سامانه های بارشی در کشور به ویژه مسیرهای کوهستانی ، رانندگان تجهیزات گرمایشی و زمستانه به همراه داشته باشند.

وی با اشاره به پویش همراهان سفر در کشور گفت: سال گذشته به صورت نمادین این پویش در ۱۰ نقطه کشور انجام شد که با توجه به تاثیر گذاری آن امسال در ۱۰۰ نقطه کشور این پویش به اجرا درآمده است .

امانی افزود: این پویش با همراهی مجتمع های خدمات سفر در راه های کشور به اجرا درآمده که رضایتمندی مردم را در پی داشته است.

آماده باش ۳۸ تیم راهداری در ۱۹ راهدارخانه استان البرز

علی زندی فر مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان البرز نیز به خبرنگاران گفت: به رغم کاهش دما و نبود زمان مناسب برای انجام کارهای عمرانی در اسفند ماه سال گذشته اقدامات ضربتی برای تامین روشنایی راه ها و ایمن سازی مسیرهای ارتباطی البرز انجام شد.

وی ادامه داد: افزون بر لکه گیری آسفالت تمام محورهای مواصلاتی البرز ، تابلوهای هشداری نیز نوسازی شده است .

مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده ای البرز گفت: اکنون ۳۸ تیم راهداری در ۱۹ راهدارخانه استان البرز مشغول خدمات رسانی به مسافران هستند.

زندی فر گفت: البرز در طرح پویش همراهان سفر، چهار ایستگاه فعال کرده است که به مسافران خدمات فرهنگی و آموزشی ارائه می دهند.

استان البرز یک هزار و ۵۰۰کیلومتر آزاد راه ، بزرگراه ، راه اصلی و فرعی دارد که ۱۸ درصد ترافیک جاده ای کشور مربوط به این استان است.