شناسهٔ خبر: 129895 - سرویس استان‌ها

در طی۴۸ ساعت گذشته صورت پذیرفت :

عملیات برفروبی۳۲۲ کیلومتر باند از محورهای کوهستانی مازندران

مازندران- محمدنژاد معاون راهداری و حمل و نقل جاده ای استان مازندران اظهار داشت: از۲ لغایت۳ فروردین ماه شاهد بارش برف در گرددنه های محورهای کوهستانی استان بودیم که با تلاش شبانه روزی راهداران بیش از۳۲۲ کیلومترباند از محور کوهستانی و شریانی استان در ۱۵ مرحله برف روبی شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از مازندران ، محسن محمدنژاد گفت : با توجه به کاهش دما و بارش برف در سطح محورهای کوهستانی به کلیه رانندگانی که قصد تردد از محورهای کوهستانی را دارند توصیه می شود ضمن رعایت قوانین و مقرارت ، تجهیزات و امکانات ایمنی از جمله زنجیر چرخ را همراه داشته باشند.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: ۲۳ راهدارخانه در سطح استان در حال حاضر آماده باش صددرصد هستند، تمهیدات لازم اندیشیده شده و ماشین آلات بر حسب نیاز و با توجه به شرایط آب و هوا و اعلام هشدار هواشناسی بصورتی که ۸۰ درصد را به کمک شهرستان ها و محورهای پر ترافیک و بحرانی و برف گیر فرستادیم.  

وی افزود: حدود۳۰۰ نفر پرسنل به صورت مستقیم و غیر مستقیم در راهدارخانه‌ها، گردنه‌ها در ادارات و شهرستان ها به صورت ۲۴ ساعته و مستمر حضور فعال دارند و این فعالیت کماکان ادامه دارد.

محمدنژاد با بیان اینکه مسافران باید از سفرهای غیرضروری در محورهای برفگیر و گردنه ها خودداری کنند، اظهار داشت: در صورت ضرورت سفر، تمام موارد ایمنی باید رعایت شود و رانندگان باید زنجیرچرخ و جیره خشک و لباس گرم همراه داشته باشند.

معاون راهداری خاطر نشان ساخت: مسافرین و رانندگان محترم می‌توانند جهت کسب آگاهی از آخرین وضعیت راهها ، انسدادها یا محدودیت‌های احتمالی تردد و  شرایط جوی به سایت www.۱۴۱.ir مراجعه نموده و یا با تلفن گویای ۱۴۱ تماس حاصل فرمایند.