شناسهٔ خبر: 130012 - سرویس استان‌ها

رئیس شورای هماهنگی امور راه و شهرسازی گلستان خبر داد؛

افزایش ۱۹ درصدی تردد در جاده های گلستان

راه و شهرسازی گلستان رئیس شورای هماهنگی امور راه و شهرسازی گلستان از افزایش ۱۹ درصدی تردد وسایل نقلیه در جاده های استان گلستان از آغاز طرح نوروزی تا چهارم فروردین ماه خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (گلستان)، مهدی ملک اظهار کرد: با توجه به حلول ماه مبارک رمضان در روزهای ابتدایی سال، امسال سفرهای نوروزی زودتر از سال های گذشته آغاز شده است.

وی در ادامه سخنانش گفت: در طرح نوروزی ۱۴۰۲، تا تاریخ چهارم فروردین ماه، حضور ۶۳ هزار و ۳۷۰ مسافر در جاده های استان گلستان ثبت شد.

مدیرکل راه و شهرسازی گلستان ادامه داد: این عدد به نسبت مدت مشابه سال گذشته ۲۲ درصد رشد داشته است.

ملک افزود: از آغاز طرح نوروزی در گلستان، تردد در محورهای جاده ای استان ۱۹ درصد افزایش یافت.

وی همچنین تصریح کرد: بیشترین تردد وسایل نقلیه در محورهای گلستان در این ایام، مربوط به محور علی اباد – گرگان است.

رئیس شورای هماهنگی امور راه و شهرسازی گلستان ادامه داد: در این ایام، تعداد تردد حمل و نقل ریلی گلستان نیز در حوزه مسافر، به ۲۵ هزار و ۸۴۹ نفر رسیده که به نسبت طرح نوروزی سال ۱۴۰۱، شاهد رشد ۵۵ درصدی در این حوزه هستیم.

ملک همچنین گفت: از آغاز طرح نوروزی در استان، در چهارمین روز فروردین ماه، در حوزه تردد هوایی، در این بازه زمانی ۹۸ پرواز در استان ثبت شده است.

وی افزود: همچنین در حوزه تردد دریایی نیز، ۱۲ هزار و ۲۵۰ گردشگر در دو اسکله قایقرانی و تفریحی بندر ترکمن و بندر گز حضور یافتند.

مدیرکل راه و شهرسازی گلستان در انتها تصریح کرد: دستگاه های تابعه وزارت راه و شهرسازی در گلستان تمهیدات ویژه‌ای برای ایجاد امنیت و نشاط در خطوط جاده‌ای، ریلی، هوایی و دریایی در دستور کار دارند.