شناسهٔ خبر: 130067 - سرویس هوایی

مدیرکل فرودگاه‌های استان خراسان جنوبی خبر داد؛

فرودگاه‌های استان خراسان جنوبی از بهسازی ترمینال قدیم تا افزایش پروازهای نوروزی

فرودگاه بیرجند مدیرکل فرودگاه‌های استان خراسان جنوبی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی اقدامات سال گذشته فرودگاه بیرجند را برشمرد و علاوه بر آمار پروازها،به برنامه‌های پیش‌رو در سال جدید اشاره کرد.

عظیم طهماسبی مدیرکل فرودگاه‌های استان خراسان جنوبی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی اقدامات سال گذشته فرودگاه بیرجند را برشمرد و گفت: پروژه محوطه‌سازی فرودگاه بیرجند با اعتبار بالغ ۴۱۰ میلیارد ریال انجام شد، همچنین بهسازی ترمینال قدیم و برج مراقبت با اعتبار ۲۵ میلیارد ریال، هدایت آب‌های سطحی با اعتبار ۱۰ میلیارد ریال، افزایش ضریب امنیتی فرودگاه با افزایش دوربین های نظارتی در نقاط مختلف فرودگاه با اعتبار ۲۰ میلیارد ریال و بهسازی دیوار ضلع شرقی و بهسازی جاده دسترسی اعتبار ۴۰ میلیارد ریال از جمله مواردی بود که در سال ۱۴۰۱ در این فرودگاه انجام شد.

افزایش پروازهای فرودگاه های استان خراسان جنوبی

طهماسبی افزود: در برنامه تابستانی پروازهای فرودگاه بیرجند و طبس شاهد افزایش پروازهای این دو فرودگاه هستیم.

مدیرکل فرودگاه‌های استان خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: طی رایزنی‌ها و پیگیری‌های استاندار محترم استان ،نماینده مردم شریف شهرستان های طبس،بشرویه، فردوس و سرایان، فرماندار ویژه طبس و همچنین مکاتبات این اداره کل بنا به درخواست مسئولین و مردم شریف شهرستان طبس دو پرواز در برنامه تابستانی فرودگاه یاد شده برنامه ریزی شده و پروازهای این فرودگاه از ۴پرواز در هفته به۸ پرواز در هفته افزایش یافت.

طهماسبی اظهار داشت: پروازهای یاد شده توسط هواپیمایی پارس ایر با یک فروند هواپیمای CRJ۲۰۰ برای روزهای چهارشنبه و جمعه برنامه ریزی شده است.

وی افزود: پرواز های ایرلاین یاد شده از جمعه ۴ فروردین ماه آغاز شده که پرواز روزهای جمعه ساعت ۲۰:۰۰ از تهران آغاز ساعت ۲۱:۱۰ وارد فرودگاه طبس شده و ۲۲:۰۰ طبس را به مقصد تهران ترک می‌کند.

پرواز تهران_طبس از ۹ فروردین‌ماه

همچنین پرواز روزهای چهارشنبه این ایرلاین از ۹ فروردین ماه آغاز می‌شود که این پرواز ساعت ۲۱:۱۵ از تهران آغاز، ساعت ۲۲:۲۵ وارد فرودگاه طبس شده و ۲۳:۱۰ طبس را به مقصد تهران ترک خواهد کرد.

مدیرکل فرودگاه‌های استان خراسان جنوبی بیان کرد: پروژه روشنایی سطوح پروازی فرودگاه شهدای طبس در آذرماه سال جاری به پایان رسیده و هم اکنون با شروع پروازهای هواپیمایی پارس ایر به بهره برداری خواهد رسید و در آینده نزدیک مراسم افتتاح این پروژه برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد:  فرودگاه طبس آمادگی کامل جهت پذیریش پروازهای یاد شده و دیگر پروازها در طول ساعات شبانه روز را خواهد داشت.

طهماسبی در خصوص برنامه تابستانی پروازهای فرودگاه بیرجند گفت: طی پیگیری‌های صورت گرفته توسط این اداره کل یک پرواز در مسیر بیرجند-مشهد-بیرجند توسط هواپیمایی ایران ایر در روزهای یکشنبه و چهارشنبه به پروازهای برنامه تابستانی فرودگاه بیرجند افزوده شد.

وی در خصوص دیگر ایرلاین ها افزود: هواپیمایی ماهان همانند برنامه زمستانی دو پرواز در مسیر تهران-بیرجند-تهران طی روزهای شنبه و سه شنبه در برنامه تابستانی برقرار کرده است.

افزایش پروازها

وی تکمیل کرد: در حال ریزانی با یکی از ایرلاین‌های فعال کشور جهت افزایش پروازها در مسیر تهران-بیرجند-تهران هستیم که در صورت هماهنگی به همراه برنامه تابستانی هواپیمایی پارس ایر به زودی به اطلاع مردم عزیز خواهیم رساند.

گفتنی‌است: تعداد پروازها در برنامه زمستانی که تا ۶ فروردین اعتبار دارد، تعداد ۳۰ پرواز از فرودگاه بیرجند، ۴ پرواز از فرودگاه طبس که ۲ پرواز مشهد-بیرجند-مشهد و ۲ پرواز بیرجند-نجف- بیرجند و مابقی تهران-بیرجند-تهران هستند.

شایان ذکر است طی ایام یاد شده در مجموع ۳۴ پرواز انجام می‌شود.