شناسهٔ خبر: 130092 - سرویس استان‌ها

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان خبر داد:

ورود بیش از ۳۸۶ هزار وسیله نقلیه به خراسان شمالی/ سرعت غیر مجاز ۵.۷ درصد وسایل نقلیه

تردد خودروها مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان شمالی از ورود ۳۸۶ هزار و ۲۱۰ وسیله نقلیه به این استان از ۲۴ اسفند ۱۴۰۱ تا پایان ۴ فروردین امسال و افزایش ۱۰ درصدی تردد نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(خراسان شمالی)، محمد مشتری گفت: در این بازه زمانی، بیش از ۳۵۹ هزار خودرو از استان خارج شدند که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۱۵ درصد افزایش را نشان می دهد.

وی تردد کل وسایل نقلیه در محورهای استان را بیش از ۳ میلیون و ۸۳۷ هزار خودرو ذکر کرد و افزود: بیشترین آمار خروجی در این مدت مربوط به ۴ فروردین  با خروج بیش از ۴۴ هزار خودرو  همچنین محور پر ترافیک در ۲۴ساعت گذشته، چمن بید جنگل گلستان (چشمه خان) و آشخانه _ بجنورد (بیدک) بوده است.

وی اظهارکرد: طی شبانه روز گذشته، محورهای شیروان – بجنورد (بجنورد) و بالعکس ، بجنورد _آشخانه بیدک) و شیروان بجنورد_سیساب، پرترددترین محورهای استان به ثبت رسید.

مشتری با اشاره به این که ۴.۶۷ درصد ترددها در محورهای استان مربوط به خودروهای سنگین بوده است، ادامه داد: سرعت متوسط خودرو از ابتدای اجرای طرح نوروزی (۲۴ اسفند ۱۴۰۱) تا  ۴ فروردین امسال  ۸۱ کیلومتر در ساعت به ثبت رسیده است همچنین در این مدت ۵.۷ درصد وسایل نقلیه سرعت غیر مجاز داشته اند.