شناسهٔ خبر: 130154 - سرویس استان‌ها

در سال گذشته انجام شد؛

اجرای ۱۹۴ کیلومتر روکش آسفالت در راه‌های استان مازندران

مازندران رئیس اداره نگهداری راه های اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان مازندران از اجرای ۱۹۴ کیلومتر عملیات بهسازی و روکش آسفالت محورهای اصلی و فرعی استان در سال گذشته خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از مازندران ، مهرداد زمانی رئیس اداره نگهداری راه های اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان مازندران اظهار کرد: در ۱۲ماه سال جاری ۱۷۲ کیلومتر عملیات روکش آسفالت تقویتی در سطح محورهای مواصلاتی شریانی، اصلی و فرعی استان صورت گرفته که که این مقدار نسبت به مدت مشابه سال ۱۴۰۰ با رشد ۱۱۵ درصدی روبرو بوده است.

 وی همچنین ادامه داد: در ۱۲ ماهه سال ۱۴۰۱ نسبت به اجرای ۲۲ کیلومتر روکش آسفالت حفاظتی میکروسرفیسینگ در شرق استان اقدام گردیده که نسبت به سال ۱۴۰۰  به میزان ۵۰ درصد رشد داشته است.

رییس اداره نگهداری راهها افزود: در سال ۱۴۰۱ نسبت به اجرای ۳۸۰ هزار متر درزگیری ( رشد بیش از ۷ برابر نسبت به سال ۱۴۰۰ ) و ۳۱ هزار و ۷۰۱ تن لکه گیری در برخی از محورهای استان ( بر اساس نیاز سنجی و اولویت بندی ) اقدام گردیده است. ضمناً در راستای لکه گیری موضعی و پر کردن چاله ها در سطح جاده های استان، نسبت به استفاده از ۱۱۷۸ تن آسفالت سرد اقدام لازم صورت پذیرفت.

وی تصریح نمود: به منظور تسهیل در امر تردد و افزایش ایمنی محورها اجرای عملیات لکه گیری و روکش آسفالت در  محورهای مواصلاتی استان مانند محورهای کندوان ، سوادکوه، هراز ،بهشهر-نکا-گلوگاه، نوشهر- نور، عباس آباد –کلاردشت ، لفور ، کمربندی جنوبی بابل ، ساری- قائمشهر ، حوزه بندپی بابل، سه راهی بلده- پل زنگوله، رویان- گلندرود، کوهی خیل –جویبار، نکا- استخرپشت، ساری- لاریم و ... همچنین لکه گیری کلیه محورهای مواصلاتی استان به صورت روزانه ( با استفاده از آسفالت گرم و سرد) صورت گرفته است.

زمانی خاطر نشان ساخت : با توجه به ویژگی شاخص ترانزیت و توریستی بودن این استان روکش آسفالت محورهای شریانی و اصلی می تواند نقش مهمی را در بهبود و سرعت مبادلات اقتصادی منطقه و ایمنی کاربران جاده ای ایفا کند.

وی با اشاره به اهمیت زیرساخت جاده‌ای مناسب در کاهش خسارات مالی و جانی از سویی و حمل و نقل تولیدات کشاورزی از سوی دیگر ابراز امیدواری کرد: موثرترین شرایط برای حمل و نقل آرام و ایمن ، داشتن یک رویه سالم راه همراه با نصب علائم ایمنی لازم بوده تا بتوان با خیالی آسوده تردد کرد و از جمله اهدافی که این اداره برای دستیابی به آن تلاش می کند مطالعه و فراهم نمودن طرح های لازم برای انجام و اجرای رویه های آسفالتی مناسب و اقتصادی بودن آن است.