شناسهٔ خبر: 130163 - سرویس هواشناسی

سردترین و گرم‌ترین مناطق کشور در شبانه‌روز گذشته اعلام شد

سرمازدگی سازمان هواشناسی سردترین و گرم‌ترین ایستگاه‌های کشور طی شبانه‌روز گذشته را اعلام کرد که در این مدت ۹ استان دمای زیر صفر درجه را تجربه کردند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، سازمان هواشناسی گرم‌ترین و سردترین نقاط کشور طی شبانه‌روز گذشته را اعلام کرد.

بر اساس داده‌های سازمان هواشناسی کشور، شهرستان عنبرآباد واقع در استان کرمان با ثبت بیشینه دمای ۳۲.۳ درجه بالای صفر گرم‌ترین ایستگاه کشور و نمدان فارس با ثبت کمینه دمای منفی ۴.۵ درجه سردترین تقطه در شبانه‌روز گذشته شدند.

این شهرستان دارای دو اقلیم گرم و نیمه مرطوب در نواحی باختری و گرم و خشک در نواحی خاوری است. گرمای آن در تابستان گاهی به ۵۰ درجه نیز می‌رسد و در مناطق کوهستانی، هوایی سرد و معتدل دارد.

زرآباد در سیستان و بلوچستان با بیشینه دمای ۳۲.۱ درجه دومین نقطه گرم کشور در شبانه‌روز گذشته بود.

رودان هرمزگان و آب پخش بوهشر نیز هرکدام به ترتیب بیشینه دمای ۳۱.۷ و ۳۰.۴ درجه ر ا ثبت کردند و از دیگر مناطق گرم کشور شدند.

ثبت دمای زیر صفر درجه در ۹ استان کشور

از سوی دیگر دمای هوا در ۹ استان کشور به زیر صفر رسید که سردترین آن‌ها بعد از نمدان، هادیشهر در استان آذربایجان شرقی با کمینه دمای ۴.۴ درجه بود.

پیست چمن دیزین با دمای منفی ۲.۱ درجه و شهرکرد در استان چهار محال و بختیاری با دمای منفی ۱.۴ درجه از دیگر مناطق سرد کشور بودند.

کمینه دمای هوا در استان تهران نیز به حدود صفر درجه در ایستگاه آلودگی رسید و این استان در گرم‌ترین ساعات خود دمای ۲۲.۵ درجه در ورامین را تجربه کرد.