شناسهٔ خبر: 130201 - سرویس استان‌ها

در سال گذشته انجام شد؛

جابجایی بیش از ۱۰ میلیون تن کالا از همدان به سایر نقاط کشور

صادقی راد مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان همدان از جابجایی بیش از ۱۰ میلیون و ۶۶۸ هزار تن کالا در سال ۱۴۰۱ از مبادی استان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی استان همدان، صفر صادقی راد مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان همدان خاطر نشان کرد: عمده کالاهای حمل شده استان در سال گذشته مربوط به انواع محمولات سیمان ، کلینکر، سیب زمینی، هماتیت ، سنگ آهن، گندله و انواع محمولات نفتی بوده است.

وی اظهار داشت : در همین بازه زمانی بیش از ۷۰۲ هزار و ۸۱۸ فقره بارنامه توسط شرکتهای حمل ونقل کالا استان همدان صادر شده است.

وی همچنین تصریح کرد: از این مقدار جابجایی بیش از ۳۲ درصد سهم محمولات معدنی و سیمان، ۱۰ درصد محصولات نفتی ، ۸ درصد سیب زمینی (به عنوان یکی از مهمترین محصولات کشاورزی استان) و ۵۰ درصد سایر محصولات بوده است.

صادقی راد تاکید کرد: ۹۹ شرکت حمل و نقل فعال داخلی استان با بیش از ۲۱ هزار راننده باری و ۱۲هزار ناوگان سنگین باری در این مدت، جابجایی کالاهای حمل شده را بر عهده داشته اند.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان همدان با اشاره به انجام بیش از ۸۴۰ واحد گشت مشترک با حضور نمایندگان پلیس راه و استفاده از سامانه های توزین در حال حرکت و در ۱۲ ماهه گذشته بیش از ۱۱۶۰ دستگاه ناوگان اعمال قانون شده که با توجه به مدت مشابه سال گذشته ۲۰ درصد افزایش داشته ایم.