شناسهٔ خبر: 130203 - سرویس استان‌ها

وزش باد شدید سیستان و بلوچستان را در برمی‌گیرد

طوفان شن در سیستان و بلوچستان مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: تندباد شدید لحظه‌ای و وزش باد نسبتا شدید از امروز دوشنبه مناطق مرکزی و جنوبی این استان را فرا می‌گیرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از استان سیستان و بلوچستان، محسن حیدری اظهارداشت: از امروز تا چهارشنبه هفته جاری در برخی نقاط رگبار و رعد وبرق، تندباد شدید لحظه‌ای و احتمال بارش تگرگ و برخورد صاعقه در نیمه شمالی، غرب و سواحل استان بویژه شهرستان‌های زاهدان، ارتفاعات تفتان و خاش پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: اثر مخاطره این پدیده‌ها احتمال جاری‌شدن روان آب و آب‌گرفتگی موقتی معابر، لغزندگی جاده‌ها و برخورد صاعقه و خسارت به محصولات کشاورزی خواهد بود.

مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: صبح امروز تا عصر سه‌شنبه وزش باد نسبتاً شدید تا شدید از سمت جنوب غرب در مناطق مرکزی و جنوبی استان بیژه در زاهدان پیش‌بینی می‌شود.

وی اظهار داشت: اثر مخاطره این پدیده، خیزش گرد و خاک کاهش دید و کاهش کیفیت هوا و اختلال در ترددهای ریلی و جاده‌ای و خسارات به تجهیزات شهری و برون‌شهری از جمله سقوط بنرها و تابلو های تبلیغاتی و نفوذ غبار به شمال استان خواهد شد.