شناسهٔ خبر: 130293 - سرویس استان‌ها

رئیس شورای هماهنگی ارتباطات و اطلاع‌رسانی راه و شهرسازی استان اصفهان خبر داد؛

بارش‌های رگباری در نیمه شمالی استان اصفهان

حسن کحال زاده اصفهان رئیس شورای هماهنگی ارتباطات و اطلاع‌رسانی راه و شهرسازی استان اصفهان گفت: مطابق با اعلام اداره‌کل هواشناسی استان پیش بینی می‌شود دمای هوا طی ۲۴ ساعت آینده یک تا دو درجه‌ افزایش یابد و شاهد بارش‌های رگباری تا اواسط وقت روز سه شنبه هشتم فروردین‌ماه ۱۴۰۲ در نیمه شمالی استان باشیم.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (اصفهان)؛ حسن کحال‌زاده رئیس شورای هماهنگی ارتباطات و اطلاع‌رسانی راه و شهرسازی استان اصفهان در خصوص وضعیت و شرایط جوی استان اظهار داشت: در ۲۴ ساعت گذشته شاهد فعالیت سامانه بارشی و نزول رحمت الهی در برخی از نقاط استان بودیم که بنابر اعلام اداره‌کل هواشناسی استان اصفهان تا ساعت ۹ صبح روز دوشنبه هفتم فروردین ماه ۱۴۰۲ مناطق اسلام آباد میگویی با ۷.۲ میلیمتر، فریدونشهر با ۳.۸ میلیمتر، چوپانان با ۳.۶ میلیمتر، پادنای اولیا با ۲.۹ میلیمتر، انارک با ۲.۲ میلیمتر و سمیرم با ۱.۸ میلیمتر به ترتیب بارش بیشتر از یک میلیمتر را داشتند.  

وی افزود: مطابق با اطلاع واصله از سوی اداره‌کل هواشناسی استان پیش بینی می‌شود این شرایط تا اواسط وقت روز سه شنبه هشتم فروردین‌ماه ۱۴۰۲ در استان به شکل ضعیف تری ادامه داشته باشد و شدت آن را هم برای نیمه شمالی استان پیش بینی می‌شود که منجر به بارش‌های رگباری برای این مناطق خواهد شد.  

رئیس شورای هماهنگی ارتباطات و اطلاع‌رسانی راه و شهرسازی استان اصفهان اذعان داشت: مطابق با پیش‌بینی اداره‌کل هواشناسی استان، دمای هوا طی ۲۴ ساعت آینده یک تا دو درجه افزایش می‌یابد همچنین دمای هوا شهر اصفهان در گرمترین ساعات به ۲۰ درجه سانتی‌گراد و در خنک ترین ساعات به ۹ درجه سانتی گراد می‌رسد.  

وی گفت: خوروبیابانک با دمای ۲۶ درجه سانتی‌گراد گرمترین و فریدونشهر با دمای صفر درجه سانتی گراد سردترین نقطه استان پیش بینی شده است.  

کحال‌زاده در خصوص وضعیت جوی استان‌های همجوار بیان داشت: در محورهای مواصلاتی استان‌های سمنان، قم، مرکزی، لرستان، چهارمحال و بختیاری، کهکیلویه و بویراحمد، فارس و استان یزد تا اواسط وقت سه شنبه هشتم فروردین‌ماه ۱۴۰۲ افزایش ابر، وزش نسبتا شدید باد و بارش‌های رگباری پراکنده پیش بینی شده است.  

وی توصیه کرد: مسافران نوروزی استان اصفهان در ترددها جوانب احتیاط را در نظر بگیرند.