شناسهٔ خبر: 130336 - سرویس هوایی

مدیرکل فرودگاه‌های استان گلستان اعلام کرد؛

آمادگی تمام‌وقت فرودگاه گرگان برای پذیرش پروازهای نوروزی/ اعزام و پذیرش ۸۴۶۹ مسافر در نیمه نخست تعطیلات نوروزی

علی متانت مدیرکل فرودگاه‌های استان گلستان ضمن اشاره به مجموعه اقدامات ایام نوروز از آمادگی تمام‌وقت فرودگاه گرگان برای پذیرش پروازهای نوروزی در نیمه دوم خبر داد و اعلام کرد: ۸۴۶۹ مسافر در نیمه نخست تعطیلات نوروزی از فرودگاه بین‌المللی شهدای گرگان اعزام و پذیرش شده اند.

علی متانت مدیرکل فرودگاه‌های استان گلستان در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی اقدامات ویژه ایام نوروز ١٤٠٢ اداره کل فرودگاه‌های استان گلستان را برشمرد و گفت: در این ایام مدیر یا معاون فرودگاه به عنوان جانشین  در محل خدمت حضور مستمر داشته است.

تشکیل ستاد خدمت رسانی نوروز 

 متانت به تشکیل ستاد خدمت رسانی نوروز ١٤٠٢ با مسئولیت مدیرکل اشاره کرد و افزود: کمیته حفاظتی و امنیتی جهت تمهیدات لازم تا قبل از تعطیلات نوروز نیز در فرودگاه تشکیل شده بود.

 وی اظهار داشت: صورت کشیک مدیران – معاونین و کارکنان مسئول در ایام نوروز و همچنین کشیک نوروزی فرودگاه تهیه شد و همراه با آمار مستند به مسئول ستاد نوروزی ارسال شد.

مدیرکل فرودگاه‌های استان گلستان از استقرار اورژانس و  ارائه خدمات نوروزی خبر داد و تکمیل کرد: به منظور رفاه حال مسافران نوروزی نواقص سیستم‌های گرمایشی و سرمایشی مرتفع شد و مرمت ساختمان ها،زیباسازی فضای سبز، محاوط ، جداول، رفع نواقص روشنائی پارکینگ‌ها و محاوط ،دستگاه‌های کمک ناوبری و دستگاه‌های بازرسی و کمک بازرسی از جمله گیت وی، ایکس‌ری انجام شد.

وی ضمن اشاره به برگزاری جلسات با شرکت های هواپیمائی و ارگان های نظامی – امنیتی و مرتبط در فرودگاه از جمله پلیس، سپاه، گمرک، گذرنامه ، سوختگیری، اورژانس و ... در مسیر رفع نواقص، به ایجاد وحدت رویه تأکید کرد.

 این مقام مسئول، اجرای برنامه‌های فرهنگی، منطقه ای، چینش سفره هفت سین، اهدای گل به مسافران، تهیه کلیپ و پخش در فضای مجازی، پخش جاذبه‌های گردشگری از نمایشگرهای سالن فرودگاه، ساماندهی فضای سبزو گلکاری محوطه ترمینال ها، حضور راهنمای مسافر در زمان پروازها را از دیگر اقدامات ذکر کرد.

آمادگی ۲۴ ساعته برای پذیرش پروازهای نوروزی 

 مدیرکل فرودگاه‌های استان گلستان اعلام کرد: برای پذیرش پروازهای نوروزی به صورت ٢٤ ساعته آمادگی کامل وجود دارد.

 وی از برقراری میز خدمت به منظور پاسخگویی در زمان تأخیر یا ابطال پروازها خبر داد و گفت:نظارت مستمر و گزارش هرگونه تأخیر پرواز برقرار است.

 همچنین تسهیلات لازم برای افراد توان خواه و دارای معلولیت جسمی، ارائه می‌شود.

به گفته متانت،حضور به موقع غرفه داران و بهره برداران در محل کار با رعایت حجاب کامل اسلامی و برخورداری غرفه ها از نظم و ظاهری آراسته همراه با رعایت اصول بهداشتی غرفه ها و نظارت و کنترل محسوس ونامحسوس برقیمت‌ها و عملکرد غرفه‌ها،همچنین تاکسیرانی در این ایام با جدیت بیشتری دنبال می‌شود.

 وی خاطرنشان کرد: علاوه بر موارد مذکور، در جشن نیمه شعبان، آذین‌بندی و اجرای موسیقی در سالن فرودگاه همراه با توزیع شیرینی و گل میان همکاران و مسافران و اجرای مراسم در سالن و تهیه کلیپ و پخش در فضای مجازی، انجام شد. 

مدیرکل فرودگاه‌های استان گلستان نصب بنرها و اِلِمان‌های  سال نو  و ماه مبارک رمضان در سالن های ورودی و خروجی و محاوط فرودگاه را یادآور شد و افزود: مسافران مشهدالرضا توسط خادمان بارگاه ملکوتی آقا علی بن موسی الرضا علیه السلام بدرقه شدند و از این مراسم معنوی، ویدئو تهیه شد و در فضای مجازی پخش شد.

متانت با بیان فضائل ماه مبارک رمضان از افطاری ساده به مسافران در سالن ترمینال فرودگاه گرگان با اجرای مراسم سنتی تهیه کلیپ خبر داد.

وی تصریح کرد: در نیمه نخست سفرهای نوروزی اعزام و پذیرش ۸۴۶۹مسافر از فرودگاه بین المللی شهدای گرگان رقم خورد.

 پذیرش ۸۴۶۹مسافر از ۲۵اسفند ۱۴۰۱ تا ۶ فروردین ۱۴۰۲

مدیرکل فرودگاه‌های استان گلستان گفت: در نیمه اول تعطیلات نوروزی( ۲۵اسفند لغایت۶ فروردین ۱۴۰۲) ۱۲۲ پرواز داخلی از فرودگاه بین المللی شهدای گرگان انجام شده است که طی آن ۸۴۶۹نفر مسافر داخلی اعزام و پذیرش شده اند.

به گفته وی در حال حاضر از فرودگاه بین المللی شهدای گرگان به مقاصد تهران،کیش،مشهد،زاهدان،زابل،عسلویه، و آکتائو قزاقستان پرواز انجام می‌شود.