شناسهٔ خبر: 130377 - سرویس هواشناسی

آذربایجان شرقی برای دومین روز متوالی سردترین دمای کشور را ثبت کرد/دمای خراسان رضوی از منفی یک درجه تا ۳۲ درجه بالای صفر

سرماو گرما هادیشهر واقع استان آذربایجان شرقی با ثبت کمینه دمای منفی ۴.۴ درجه برای دومین روز متوالی سردترین منطقه کشور شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، سازمان هواشناسی سردترین و گرم‌ترین ایستگاه‌های کشور طی شبانه‌روز گذشته را اعلام کرد.

هادیشهر در استان آذربایجان شرقی با کمینه دمای منفی ۴.۴ درجه و فرودگاه عسلویه در استان بوشهر با بیشینه دمای ۳۲.۹ درجه به ترتیب سردترین و گرم‌ترین ایستگاه‌های کشور برای دومین روز پیاپی شدند.

بلداجی در استان چهارمحال و بختیاری به کمینه دمای منفی ۲.۹ درجه از دیگر نقاط سرد کشور در شبانه‌روز گذشته بود.

رشتخوار واقع در استان خراسان رضوی نیز کمینه دمای منفی ۱.۷ درجه را به ثبت رساند.

شهرستان‌های سرخس واقع در استان خراسان رضوی،‌ دلگان واقع در استان سیستان و بلوچستان، عنبر آباد واقع در استان کرمان و بندر خمیر در استان هرمزگان از دیگر نقاط گرم کشور با بیشینه دمای ۳۲ درجه بالای صفر بودند.

کمینه دمای هوا در استان تهران نیز به حدود منفی یک درجه در ایستگاه آلودگی رسید و این استان در گرم‌ترین ساعات خود دمای ۲۲.۶ درجه در فرودگاه را تجربه کرد.

در اولین ماه بهار ۱۴۰۲ طی شبانه‌روز گذشته دمای هوا در هفت استان کشور به صفر یا زیر صفر درجه رسید.

پیش‌بینی‌های سازمان هواشناسی کشور حاکی از آن است که فردا در برخی نقاط خراسان رضوی و سیستان و بلوچستان، بارش خفیف و پراکنده رخ می‌دهد و بعد از آن سامانه بارشی از مرزهای کشور خارج می‌شود اما با ورود سامانه بارشی جدید از روز جمعه به کشور بارش‌ها در مناطق شمال‌غرب، غرب، جنوب‌غرب، استان‌های ساحلی خزر و استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز، آغاز می شود که با رگبار، رعدوبرق و وزش باد شدید و احتمال بارش تگرگ و در ارتفاعات با بارش برف همراه است.