شناسهٔ خبر: 130380 - سرویس استان‌ها

مدیر کل راه و شهرسازی استان اعلام کرد؛

معرفی ۱۶ شهر در استان همدان جهت اجرای طرح جوانی جمعیت/ ثبت نام ۱۱۸۹ نفر در طرح

نشست مدیر با بانوان1 مدیر کل راه و شهرسازی استان همدان در نشست صمیمی با مدیر امور بانوان استانداری همدان عنوان کرد: ۱۶ شهر فامنین، اسداّباد، لالجین، ملایر، تویسرکان، بهار، کبودرآهنگ، نهاوند ، رزن، مریانج، کرفس، قهاوند، برزول، سرکان ، فیروزان و همدان ( شهر جدید اکباتانا) جهت اجرای طرح جوانی جمعیت در نهضت ملی مسکن معرفی شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (همدان)، ایوب اسدالهی در مورد شرایط اعطای زمین یا تهسیلات به خانوارهای دارای فرزند سوم یا بیشتر اظهار کرد: ماده ۴ قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، دولت را مکلف کرده تا یک قطعه زمین حداکثر به میزان ۲۰۰ مترمربع برای ساکنین در روستاها یا شهرهای کمتر از ۵۰۰ هزار نفر پس از تولد فرزند سوم و بیشتر به صورت مشترک و به صورت مساوی به پدر و مادر، در همان محل بر اساس هزینه آماده‌سازی اعطاء کند.

وی ادامه داد: در صورتی که به هر نحو واگذاری زمین به متقاضیان مقدور نباشد آنها می تواند برای تسهیلات به بانک مراجعه کنند و بانک از راه و شهرسازی استعلام می‌گیرد و ما می توانیم در قالب طرح سه فرزندی شخص را مجاز به دریافت تسهیلات کنیم و باید توجه داشت در این قانون به واجدین شرایطی که در شهرهای بالای ۵۰۰هزار نفرزندگی می‌کنند و مشکل تامین زمین در آن شهرها وجود دارند تسهیلات پیشنهاد شده است.

سایت ثبت نام متقاضیان مسکن استفاده از قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت فعال است

مدیر کل راه و شهرسازی استان همدان در ادامه با اشاره به اینکه تا کنون ۱۱۸۹ نفر در طرح جوانی جمعیت ثبت نام نمودند بیان کرد: کسانی که در طرح نهضت ملی مسکن ثبت نام نموده و صاحب فرزند سوم شده اند می توانند جهت ویرایش مشخصات خود به سایت نهضت ملی مراجعه کنند.

وی افزود: همچنین مشمولان طرح قانون جوانی جمعیت نیز می توانند جهت استفاده از این طرح به سایت نهضت ملی مراجعه و ثبت نام کنند.

اسدالهی در خصوص طرح های حمایت از محرومین بیان کرد: ۱۵۰۰ واحد مسکن مهر باقی مانده در کل استان تعیین تکلیف شده است که با آورده بسیار کم به بهزیستی و کمیته امداد با اولویت جمعیت بیشتر خانوارها واگذار خواهد شد.

همچنین ستاری نوید مدیر کل امور بانوان استانداری همدان نیز در این جلسه ضمن تبریک سال نو و فرا رسیدن ماه مبارک رمضان خواستار در نظر گرفتن زمینی جهت ایجاد بازارچه مشاغل خانگی برای بانوان استان و حمایت از بانوان شاغل دارای فرزندان زیر ۱۲ سال جهت استفاده از دورکاری شد.