شناسهٔ خبر: 130464 - سرویس استان‌ها

۱۴۵۰ مورد علائم اخطاری انتظامی و مسیرنما در محورهای اصلی چهارمحال‌ و بختیاری نصب شد

نصب علایم رئیس اداره ایمنی راه‌ها و حریم راهداری و حمل و نقل جاده‌ای‌ چهارمحال و بختیاری با اشاره به ضرورت ایمن‌سازی مسیرهای ارتباطی در روزهای‌ پرتردد نوروزی گفت: به همین منظور علاوه بر نصب یک هزار و ۴۵۰ مورد علائم اخطاری انتظامی و مسیرنما، چهار نقطه پرتصادف نیز در محورهای اصلی استان آشکارسازی‌ شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(چهارمحال و بختیاری)فریدون پیشکار گفت: اقدامات لازم برای ارتقای سطح ایمنی جاده‌های اصلی و بزرگراه‌های استان به صورت ویژه و پیش از آغاز موج نخست سفرهای‌ نوروزی در دستور کار اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای‌ استان قرار گرفت که خط‌کشی ۱۵۰ کیلومتر از محورهای اصلی، نصب ۱۱۰ مترمربع تابلو اطلاعاتی و نصب ۲ هزار و ۶۰۰‌ متر گاردریل‌ از جمله این اقدامات به شمار می‌رود.

وی تصریح کرد: در این طرح، چهار هزار مترمربع شیار لرزاننده نیز برای افزایش هوشیاری رانندگان در هنگام عبور از محورهای ارتباطی چهارمحال و بختیاری اجرا شده است.

پیشکار همچنین اجرای ۷۴ کیلومتر روشنایی راه، ۱۱ کیلومتر روشنایی تونل و نصب ۲۴ چراغ چشمک زن را نیز در قالب طرح ارتقای ایمنی‌ راه‌ها ویژه نوروز ۱۴۰۲ یادآور شد و گفت: با نصب یک هزار و ۲۰۰ متر نیوجرسی جدید در محورهای اصلی و بزرگ‌راه‌های تلاش شده است، ضریب ایمنی جاده‌های استان افزایش یابد.

رئیس اداره ایمنی راه‌ها و حریم راهداری و حمل و نقل جاده‌ای‌ چهارمحال و بختیاری‌ افزود: به منظور ارائه خدمات مطلوب‌تر و سرعت‌بخشی در رسیدگی به نیاز مسافران نوروزی، گشت‌های ۲۴ ساعته راهداری در محورها و نقاط پر حادثه استان ایجاد شده است که به طور مرتب موارد مربوط به ایمنی راه‌ها را هم رصد می‌کنند.

گفتنی است، چهارمحال و بختیاری دارای ۳۰۸ کیلومتر بزرگراه، ۷۳۲ کیلومتر راه اصلی، ۲۹۱ کیلومتر راه فرعی و ۲ هزار و ۳۷۲ کیلومتر راه روستایی است.