شناسهٔ خبر: 130586 - سرویس استان‌ها

استاندار خراسان شمالی در دیدار نوروزی مدیران مجموعه وزارت راه وشهرسازی در استان

پیگیری مشکلات محور بجنورد - جنگل گلستان باید از روال عادی خارج شود

دیدار با استاندار استاندار خراسان شمالی در دیدار نوروزی مدیران مجموعه وزارت راه وشهرسازی در استان بر خارج شدن پیگیری مشکلات محور بجنورد - جنگل گلستان از روال عادی تاکید کرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(خراسان شمالی)،استاندار گفت: توجه به محور بجنورد - جنگل گلستان بسیار حائز اهمیت است و اقدامات کوتاه مدتی در این محور مانند آشکارسازی انجام شده است اما باید در سطح معاون اول رئیس جمهور به عنوان یک مطالبه اصلی موردپیگیری جدی قرار گیرد زیرا جان مردم اولویت ماست.

وی محور بجنورد - جنگل گلستان را پروژه ای ملی با اهمیت کشوری برشمرد و افزود: تقاضای ما از وزارت راه و شهرسازی این است که این محور را بصورت عادی نبینند زیرا این محور متعلق به کل کشور است و مسئولیت هر حادثه ای که در این مسیر رخ می دهد بر عهده من و تمام مسئولان کشوری که در اعتبارات این محل دخالت دارند، است.

وی تاکید کرد: هر چه سریعتر دو مقطع ۲۰ کیلومتری باقی مانده در محور بجنورد - جنگل گلستان تعیین تکلیف شود و به اتمام برسد.

حسین نژاد در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: شهرستان های فاروج و آشخانه در بخش افزایش محدوده دچار مشکل است و باید سریعتر تعیین تکلیف شود تا سرعت مسکن ملی در استان برای شهرستان های بالای ۵۰ هزار نفر و زیر ۵۰ هزار نفر شتاب گیرد.

وی ادامه داد: باید تعداد پروازها در فرودگاه بجنورد به حد قابل قبول خود برسد.

محمد مشتری مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان شمالی نیز در این جلسه به اقدامات این اداره کل در خصوص ایمن سازی محورهای مواصلاتی برای سفرهای نوروزی و اجرای پویش همراهان سفر ایمن در دو ایستگاه در استان اشاره کرد و گفت: از آغاز سفرهای نوروزی (۲۴ اسفند سال گذشته) تا ۷ فروردین امسال، روزانه ۷۵ هزار و ۷۱۰ وسیله نقلیه تردد بین استانی به ثبت رسیده و درمقایسه با سال قبل ۶ درصد افزایش یافته است.