شناسهٔ خبر: 130653 - سرویس وزارتی

معاون حمل‌ونقل وزیر راه و شهرسازی خبر داد

مسافران حمل و نقل هوایی در ۱۶ روز گذشته به مرز دو میلیون نفر رسید

افندی زاده معاون حمل‌ونقل وزیر راه و شهرسازی اعلام کرد: از ۲۴ اسفند ۱۴۰۱ تا دهم فروردین ۱.۹۲۲.۱۵۶ مسافر از طریق حمل و نقل هوایی داخلی و بین المللی و تعداد ۳.۰۰۶.۷۵۰ مسافر نیز با شناورهای مسافری و تفریحی جا به جا شده اند.

شهریار افندی زاده، در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، اظهار داشت: تعداد مسافر جابه جا شده در سطح کشور توسط حمل و نقل عمومی جاده ای از ابتدای طرح نوروزی یعنی ۲۴  اسفند ۱۴۰۱ تا دهم فروردین ۱۴۰۲ در بازه شانزده روز از مرز پنج میلیون نفر عبور کرد.
معاون حمل‌ونقل وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: تاکنون ۵.۱۰۴.۴۶۴ مسافر توسط حمل و نقل عمومی جاده ای به مسافرت رفته اند که از این تعداد، سهم ناوگان اتوبوسرانی ۶۱.۹ درصد، مینی بوسرانی ۲۲.۸ درصد و سواری کرایه ۱۵.۳ درصد بوده است.

 افندی زاده گفت ادامه داد: در بقیه شقوق حمل و نقل نیز جابجایی مسافر در حال انجام است و تاکنون حدود ۱.۳۳۰.۹۵۶ مسافر با حمل و نقل ریلی،  ۱.۹۲۲.۱۵۶ مسافر با حمل و نقل هوایی داخلی و بین المللی و تعداد ۳.۰۰۶.۷۵۰ مسافر نیز با شناورهای مسافری و تفریحی در کشور اقدام به جابه جایی کردند.

وی بیان داشت: متوسط تردد بین استانی در این بازه زمانی  ۲.۱۹۲.۱۴۳ وسیله نقلیه می باشد.

معاون حمل‌ونقل وزیر راه و شهرسازی اعلام کرد: در این بازه شانزده روز گذشته طرح نوروزی، ۳۴.۹۹۰.۴۸۱ وسیله نقلیه در سطح کشور تردد داشته اند که رشد ۲ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته و ۵۲ درصدی نسبت به مدت مشابه نوروز سال ۱۴۰۰ را نشان می دهد و یکی از دلایل این رشد می تواند بهبود نسبی وضعیت جامعه نسبت به ابتلا به کرونا باشد.

وی در پایان افزود: استانهای  اردبیل با ۲۲  درصد، سیستان و بلوچستان با ۲۱ درصد، خوزستان با ۱۷ درصد، ایلام و کرمان با ۱۶ درصد، بیشتر افزایش تغییرات تردد بین استانی را داشته اند.