شناسهٔ خبر: 130687 - سرویس استان‌ها

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان خبر داد؛

ثبت نام حدود ۴ هزار خانواده اصفهانی برای دریافت زمین و یا واحد مسکونی طرح جوانی جمعیت

علیرضا قاری قران اصفهان مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان گفت: حدود ۴ هزار خانوار دارای سه فرزند و یا بیشتر در استان اصفهان برای دریافت زمین و یا واحد مسکونی در طرح حمایت از خانواده و جوانی جمعیت ثبت نام کردند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (اصفهان)؛ علیرضا قاری‌قرآن مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان در خصوص اختصاص زمین به خانوارهای دارای ۳ فرزند و بیشتر در طرح جوانی جمعیت اظهار داشت: مطابق با طرح حمایت از خانواده و جوانی جمعیت در شهرهای کمتر از ۵۰۰ هزار نفر به افراد واجد شرایط زمین و در شهرهای بالای ۵۰۰ هزار نفر جمعیت زمین یا واحد مسکونی تحویل شود.  

وی افزود: به دلیل کمبود زمین در اصفهان این خدمات در شهرهای مجاور برنامه ریزی می‌شود.  

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان اذعان داشت: در استان اصفهان حدود ۴ هزار خانوار دارای سه فرزند و یا بیشتر جهن دریافت زمین یا واحد مسکونی در این طرح ثبت‌نام کردند که شرایط متقاضیان در دست بررسی و پالایش قرار دارد.  

وی با بیان اینکه اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان به صورت ویژه در تلاش برای تامین زمین مورد نیاز این طرح است خاطرنشان کرد: مطابق با ماده ۴ قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت به منظور تحقق بند چ ماده ۱۰۲ قانون برنامه پنج ساله ششم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران دولت مکلف است یک قطعه زمین یا واحد مسکونی مطابق با ضوابط و شرایط خاصی به پدر و مادر پس از تولد فرزند سوم و بیشتر (بعد از ۲۴ آبان ماه ۱۴۰۰) اعطا کند.  

قاری‌قرآن بیان داشت: این اقدام فقط برای یک بار به صورت فروش اقساطی با دو سال تنفس و ۸ سال اقساط انجام می‌پذیرد و سند مالکیت پس از پرداخت آخرین قسط، ظرف حداکثر یک ماه به مالکین تحویل داده می‌شود.