شناسهٔ خبر: 130748 - سرویس هوایی

به مناسبت ۱۲ فروردین روز جمهوری اسلامی ایران برگزار شد؛

راه اندازی "آزمایشِی" پایانه جدید فرودگاه کیش/ افزایش ظرفیت پذیرش مسافر از۲میلیون نفر به ۶ میلیون نفر در سال

فرودگاه کیش به مناسبت گرامی داشت ۱۲ فروردین روز جمهوری اسلامی ایران آیین پیش راه اندازی پایانه جدید فرودگاه کیش با حضور سرپرست سازمان منطقه آزاد کیش ومدیر عامل شرکت توسعه و مدیریت بنادر و فرودگاه های کیش و برخی از مسئولان محلی و مدیران عامل شرکت های تابعه سازمان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، امروز آیین پیش راه اندازی پایانه جدید فرودگاه کیش با حضور سعید پورزادی، سرپرست سازمان منطقه آزاد کیش و عزت‌الله محمدی مدیر عامل شرکت توسعه و مدیریت بنادر و فرودگاه‌های کیش و برخی از مسئولان محلی و مدیران عامل شرکت‌های تابعه سازمان برگزار شد.

به گفته پورزادی پذیرش و بدرقه آزمایشی مسافران از ترمینال جدید مسافری فرودگاه بین المللی کیش تا ۴هفته ادامه خواهد داشت و در صورت پذیرفته شدن آزمون‌ها، مجوز بهره برداری این طرح از سوی سازمان هواپیمایی کشور صادر می‌شود.

گفتنی‌است این ترمینال در مساحت ۴۹ هزار متر مربع ساخته شده و با بهره برداری از آن ظرفیت پذیرش مسافر در این فرودگاه از ۲ میلیون نفر به ۶ میلیون نفر در سال افزایش پیدا می کند.

شایان ذکر است فرودگاه کیش در ایام نوروز امسال با افزایش تعداد مسافر و ورودی و خروجی نسبت به مدت مشابه سال قبل، مواجه بوده است.

در این میان جمع کل مسافران ورودی و خروجی هوایی در نوروز ۱۴۰۲ از ۲۵ اسفندماه ۱۴۰۱ تا  ۶ فرودین ۱۴۰۲، ۱۴۵هزار و ۳۸۱ نفر به ثبت رسیده است.

بیشترین آمار پرواز ورودی و خروجی نیز ۱۳۳ پرواز بوده که  مربوط به ۲۹ اسفند ۱۴۰۱ است که تراکم و تعدد پروازها در این روز چشمگیر بوده است.

با بهره‌برداری از پایانه جدید فرودگاه بین‌المللی کیش و  افزایش این آمار، تسهیل در تردد مسافران حاصل می‌شود.