شناسهٔ خبر: 130763 - سرویس هوایی

سازمان هواپیمایی کشوری صادر کرد؛

هشدار ایمنی برای خلبانان پروازهای کیش

هشدار سازمان هواپیمایی کشوری مدیر کل دفتر بررسی سوانح و حوادث سازمان هواپیمایی کشوری از صدور هشدار ایمنی برای خلبانان پروازهای کیش خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، حسن رضایی‌فر مدیر کل دفتر بررسی سوانح و حوادث سازمان هواپیمایی کشوری از صدور هشدار ایمنی برای خلبانان پروازهای کیش خبر داد.

رضایی‌فر گفت: پس از وقوع حادثه فرود یک هواپیمای مسافربری در باند بسته و غیرعملیاتی فرودگاه کیش، دفتر بررسی سوانح و حوادث سازمان هواپیمایی کشوری برای خلبانان پروازها به مقصد فرودگاه کیش یک هشدار ایمنی برای توجه به وضعیت فرودگاه و پرهیز از استفاده باند غیر عملیاتی و بسته آن فرودگاه صادر کرد.

وی افزود: باتوجه به پیشرفت طرح بازسازی باند غیرعملیاتی فرودگاه کیش، این باند به عنوان یک باند مناسبتر برای خلبانان بنظر رسیده و احتمال اشتباه خلبانان در شناسایی باند قابل استفاده و عملیاتی در هنگام دید محدود امکان دارد درصورتیکه هنوز باند مذکور تکمیل نشده و استانداردهای لازم را کسب نکرده است.

رضایی‌فر تصریح کرد: در همین راستا دفتر بررسی سوانح و حوادث سازمان هواپیمایی کشوری برای ارتقای ایمنی پروازهای فرودگاه کیش توصیه های ایمنی از جمله اینکه خلبانان پرواز با هماهنگی واحدهای دیسپچ، قبل از انجام پروازها ضمن توجه به اطلاعات منتشره در نشریه هوانوردی کشور در توجیه خود از پرواز به تنها باند عملیاتی 09چپ- 27 راست این فرودگاه توجه کرده و موظفند ضمن رعایت اصول سکوت متعارف و مدیریت در اتاقک خلبان به هنگام تقرب و رعایت دستورالعملهای عملیاتی شرکت هواپیمایی متبوع، ضمن تایید باند مجاز مابین دو خلبان ، در شناسایی آن دقت لازم را معمول داشته تا فرود ایمنی را انجام دهند را بطور عمومی منتشر کرد.

به گزارش روابط عمومی سازمان هواپیمایی کشوری مدیر کل دفتر بررسی سوانح و حوادث سازمان هواپیمایی کشوری همچنین تاکید کرد: مسئولین فرودگاه کیش نیز موظف به اتمام سریع طرح بازسازی باند ۰۹ راست (۲۷ چپ) در فرودگاه و نصب سامانه فرود دقیق (ILS) و ازدیاد هشدارهای ایمنی روی باند مذکور هستند.