شناسهٔ خبر: 130769 - سرویس هواشناسی

کارشناس سازمان هواشناسی اعلام کرد؛

کاهش دما در نیمه شرقی کشور/ وزش باد شدید و خیزش گرد و خاک

از ۱۱ فروردین به مدت ۳ روز باد و باران اصفهان را فرا می‌گیرد کارشناس سازمان هواشناسی اعلام کرد: امروز کاهش دما به نیمه شرقی کشور منتقل می‌شود و در بیشتر مناطق کشور به‌ویژه نیمه شرقی کشور وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود که سبب خیزش گردوخاک می‌شود و خطراتی را به همراه دارد.

کبری رفیعی کارشناس سازمان هواشناسی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی وضعیت جوی کشور را برای امروز یکشنبه سیزدهم فروردین‌ماه تشریح کرد و گفت: امروز بارش‌ها به شکل پراکنده در استان‌های ساحلی دریای خزر، خراسان‌های شمالی و رضوی ادامه دارد.

رفیعی افزود: فردا نیز در استان گلستان، خراسان شمالی، شمال خراسان رضوی بارش خواهیم داشت و روز سه‌شنبه ارتفاعات البرز مرکزی و شمال شرق کشور و چهارشنبه غرب کشور بارش‌ها را دریافت خواهد کرد.

وی خاطرنشان کرد: امروز کاهش دما به نیمه شرقی کشور منتقل می‌شود و در بیشتر مناطق کشور به‌ویژه نیمه شرقی کشور وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود که سبب خیزش گردوخاک می‌شود و خطراتی را به همراه دارد.

به گفته رفیعی از فردا دوشنبه افزایش دما رخ می‌دهد و این روند تدریجی است.

کارشناس سازمان هواشناسی اعلام کرد: آب‌های دریای خزر امروز مواج و متلاطم است و طی سه روز آینده خلیج‌فارس، تنگه هرمز و دریای عمان مواج و متلاطم و طوفانی است که هشدار هم برای فعالان دریایی و صیادان صادر شده است.

وی ادامه داد: برای تهران هم در برخی ساعات وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود که در ساعات بعدازظهر ابری است. بیشینه دمای امروز تهران نیز ۱۵درجه بالای صفر و کمینه دما به ۴ درجه رسید.