شناسهٔ خبر: 13092 - سرویس بنادر و دریانوردی

ایدنی مطرح کرد:

بهره مندی اقتصاد منطقه از رونق گردشگری دریایی

ابراهیم ایدنی مدیر کل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان گفت: رونق گردشگری دریایی در این استان می‌تواند اقتصاد منطقه را متحول و در زندگی ساحل نشینان تاثیر مثبتی بگذارد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل بنادر ودریا نوردی استان هرمزگان، نخستین جلسه طرح ساماندهی سفرهای دریایی ویژه نوروز ۹۵ به میزبانی بندر شهید رجایی و با هدف بررسی نقاط قوت و ضعف طرحهای سنوات گذشته برگزار شد.

در این جلسه که با حضور جمع کثیری از دست اندرکاران طرح ویژه سفرهای دریایی برگزار شد، "مهدی نوفرستی" معاون امور دریایی این اداره کل ضمن تشریح اقدامات صورت گرفته در سالهای گذشته بر لزوم برخورد جدی و جلوگیری از تردد شناورهای غیر مجاز تاکید کرد.

وی همچنین برگزاری جلسات متعدد با فرماندهان شناورها، متصدیان حمل و نقل دریایی و جلسات توجیهی ویژه همراهان ناجی در راستای ایمن  سازی سفرهای دریایی را از جمله اقدامات مهم حوزه کاری خود برشمرد.

"ابراهیم ایدنی" مدیر کل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان نیز که به عنوان رییس ستاد تسهیلات سفرهای دریایی استان، اداره این جلسه را عهده دار بود، طی سخنانی اظهار کرد: توسعه گردشگری دریایی یکی از رئوس مهمی است که ضمن پرداختن به آن می بایست اقتصاد منطقه را متحول و در زندگی ساحل نشینان تاثیر گذارد.

ایدنی در بخش دیگری از سخنان خود خواستار فعال شدن کمیته های مختلف ستاد تسهیلات نوروزی شد و تصریح کرد: در بحث گردشگری دریایی می بایست متولیان امر نیز در کنار این فعالیت ها قرار گیرند.

رییس ستاد ساماندهی سفرهای دریایی استان هرمزگان با اشاره به رایزنی های صورت گرفته با مسئولان سازمان بنادر و دریانوردی افزود: صحبت هایی مبنی بر استفاده از وجوه اداره شده سازمان بنادر ودریانوردی پیرامون خرید شناورهای گردشگری با مسئولین امر صورت پذیرفته که کارشناسان این حوزه خواستار بازدید و امکان سنجی از ظرفیتهای موجود شدند.

ایدنی در بخش دیگری از سخنان خود بر تفکیک وظایف هر معاونت و پرهیز از موازی کاری اشاره و یادآور شد: در نوروز ۹۵ براساس برنامه ریزی های صورت گرفته معاونت دریایی به بحث ایمنی سفرها، آماده سازی و ایمن نمودن مسیر تردد شناورها و پایش هرآنچه شرایط اضطراری را به وجود می آورد، پرداخته و معاونت بندری نیز برحسب شرح وظایف برآماده سازی بنادر، در زمینه تجهیز بنادر به لحاظ ایمنی و رفاه مهمانان نوروزی اقدام کنند.

وی در پایان بر پایش و ارزیابی نقاط قوت و ضعف طرح های ویژه نوروز در سالهای گذشته و رفع مشکلات و برجسته نمودن نقاط قوت در راستای خدمت رسانی بهتر به مسافران دریایی تاکید کرد.

در پایان این نشست، مدیران بنادر تابعه به تشریح اقدامات صورت گرفته در بنادر تحت مدیریت خود پرداختند.

استان هرمزگان با دراختیار داشتن بیشترین جزایر، بنادر و سواحل به عنوان پایتخت مسافرت های دریایی ایران شناخته می شود که بیش از ۹۵ درصد از جابجایی مسافر دریایی کشور را به خود اختصاص داده است./