شناسهٔ خبر: 13168 - سرویس استان‌ها

رئیس هیات اجرایی انتخابات نظام‌مهندسی استان خبر داد:

فعالیت ۱۱ حوزه رأی‌گیری در گیلان / شمارش آراء به صورت الکترونیکی

انتخابات نظام مهندسی سمنان رئیس هیات‌اجرایی انتخابات نظام‌مهندسی گیلان با اشاره به برگزاری دوباره انتخابات نظام مهندسی استان فردا ۲۳ مهرماه همزمان با دو استان دیگر فارس و تهران در کشور گفت: سیستم رأی‌گیری‌ گیلان در این انتخابات دستی ولی شمارش آن به صورت الکترونیکی خواهد بود.

محمد مهدی الطافی رئیس هیات‌اجرایی انتخابات نظام‌مهندسی گیلان در این خصوص گفت: در انتخابات فردا یک حوزه در رشت و ۱۰ حوزه دیگر در سایر شهرستان‌های استان آماده خدمات‌رسانی هستند که در همه آنها به جز رشت سه تن از اعضای هیات‌اجرایی و یک نفر از دستگاه نظارت حضوردارند، تعداد این افراد در حوزه رشت هفت‌نفر از هیات‌اجرایی و پنج نفر از دستگاه‌نظارت اعلام شده‌است.

الطافی در ادامه با بیان این مطلب که ادارات راه و شهرسازی به عنوان حوزه‌های اخذ رأی در استان فعال هستند گفت: رأی‌گیری از ساعت ۸ صبح فردا شروع شده و تا ۵ بعداز ظهر ادامه دارد که حداکثر تا سه ساعت پس از پایان رأی‌گیری نتایج نهایی انتخابات مشخص خواهد شد.

این مقام مسئول تأکید کرد: انتخابات تا مرحله احراز هویت به صورت مکانیزه و شمارش آن الکترونیکی خواهد بود اما فرآیند رأی‌دهی دستی انجام خواهد شد.

چندی پیش شعبانعلی‌ خاوری رئیس هیئت‌نظارت بر هفتمین دوره انتخابات نظام‌مهندسی ساختمان گیلان نیز ضمن تشکر از استقبال پرشور اعضای این سازمان در انتخابات هفته گذشته و پوزش دوباره از بروز مشکلاتی که منجر به توقف فرایند برگزاری انتخابات شده بود،برگزاری دوباره هفتمین دوره انتخابات نظام‌مهندسی ساختمان گیلان را ۲۳ مهرماه اعلام کرد و گفت:در راستای حفظ و صیانت از آرای مهندسان و در جهت برگزاري انتخاباتي شفاف ،انتخابات لغوشده مجددا در پنجشنبه هفته جاری برگزار خواهد‌ شد.

وی با اشاره به اهمیت این انتخابات بیان کرد: سازمان نظام‌مهندسی نقش مهم و با اهمیتی در کیفیت ساخت و سازها و همچنین رعایت ضوابط و مقررات ملی ساختمان بر عهده دارد و هیات مدیره‌ای که از تصمیم‌گیری جمعی مهندسان ساختمان و مشارکت آگاهانه و حداکثری اعضای سازمان در این امر مهم انتخاب می‌شود از جایگاه مطمئن‌تری برخوردار خواهد بود.

وی ابراز امیدواری کرد با انتخابات آگاهانه مهندسان شاهد یک هیات‌مدیره با خرد جمعی و هماهنگ در راستای توسعه و اعتلای حرفه مهندسی باشیم./