شناسهٔ خبر: 131922 - سرویس استان‌ها

درسال ۱۴۰۱؛

۲۷ برگ سند برای ۲۶۴ هکتار از اراضی ملی استان کردستان دریافت شد

مصاحبه مدیرکل راه وشهرسازی کردستان با صدا وسیما مدیرکل راه و شهرسازی کردستان با اشاره به اهمیت تثبیت مالکیت دولت در اراضی ملی از دریافت سند برای ۲۶۴ هکتار از نوع اراضی ملی فاقد سند در سال گذشته خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی( کردستان)، جهانگیرالیاسی گفت: از اولویت‌های راه و شهرسازی کردستان که همواره با جدیت دنبال شده و تیم کارشناسی و حقوقی این اداره کل تمام همت خود را برای آن صرف کرده‌اند تثبیت اراضی دولتی به نام دولت و دریافت سند تک برگ برای این اراضی است.

الیاسی ادامه داد: سال گذشته ۲۷ فقره سند تگ برگ برای دو میلیون و۶۳۹ هزارو۱۲۵ مترمربع (در حدود ۲۶۴هکتار) از اراضی ملی که قبلا فاقد سند بودند، دریافت شد.

به گفته الیاسی در همین بازه زمانی با تلاش های انجام شده در معاونت حقوقی واملاک ودیگر بخش ها تعداد ۵۲۴ فقره از اسناد دفترچه ای به مساحت ۱۱میلیون و۹۷۵هزارو۲۱۵ مترمربع ( حدود ۱۲۰۰ هکتار) به اسناد تگ برگ تبدیل شده است.

مدیرکل راه وشهرسازی کردستان خاطرنشان کرد: سنددار کردن اراضی ملی در سطح استان کردستان به منظور تثبیت مالکیت دولت و جلوگیری از تعرض افراد سودجو از اولویت‌های هدف‌گذاری شده است واین روند کماکان ادامه دارد.