شناسهٔ خبر: 13217 - سرویس مسکن و شهرسازی

محسن حبیبی در مراسم نخستین جایزه ملی جستار کیفیت در تجربه های بازآفرینی شهری:

هدف جایزه ملی ایجاد حساسیت در جامعه برای کیفیت زندگی شهری است

سید محسن حبیبی عضو هیئت داوری رویداد نخستین جایزه ملی جستار کیفیت در تجربه‌های بازآفرینی شهری گفت: هدف این مراسم ایجاد حساسیت در ذهن جامعه برای کیفیت زندگی شهری است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی محسن حبیبی امروز پنج‌شنبه ۲۳ مهرماه در رویداد نخستین جایزه ملی جستار کیفیت در تجربه های بازآفرینی شهری گفت: اولین جایزه ملی در پنج زمینه اهدا می‌شود با این هدف که ما در آستانه یک انهدام ثروت عظیم هستیم که بر اثر فراموشی و غفلت ایجاد شده است بنابراین هدف آن است که ذهنیت جامعه را نسبت به این مسئله حساس کنیم.

وی افزود: تلاش‌های محدودی این سو و آن سو در حال انجام است تا این ثروت از بین نرود، تلاشی که امروز انجام می‌شود نتیجه زحمات دوستانی است که در سال‌های قبل اقدامات خود را آغاز کرده‌اند.

عضو هیئت داوری رویداد نخستین جایزه ملی جستار کیفیت در تجربه‌های بازآفرینی شهری یادآور شد: ترکیب هیئت داوران شامل جامعه‌شناس، معمار، اقتصاددان و برنامه‌ریز شهری است تا از زوایای مختلف آثاری که ارائه شده را بررسی کنند. امیدوارم این جایزه ملی مانند همه جوایز بزرگی که در دنیا اهدا می‌شوند تکرار شود، انتظار می‌رود این جایزه نیز بتواند خود را مستقر کند.

حبیبی در پایان اضافه کرد: بی‌تردید در اولین دوره به لحاظ روند و محتوا ایراداتی ممکن است وجود داشته باشد اما امیدواریم که در سال‌های بعد این جایزه با کیفیت بیشتری اهدا شود تا ذهن جامعه را نسبت به مسئله که این ثروت دست نیافتنی است حساس کند./