شناسهٔ خبر: 132367 - سرویس هواشناسی

افزایش سرعت وزش باد و ارتفاع امواج در خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان

موج دریای طوفانی هشدار دریایی سازمان هواشناسی با اعلام افزایش سرعت وزش باد و ارتفاع امواج در خلیج فارس و دریای عمان نسبت به احتمال پاره شدن تورهای صیادی و غرق شدن شناگران هشدار داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، سازمان هواشناسی کشور با صدور هشدار دریایی سطح زرد از فعالیت سامانه افزایش سرعت وزش باد و ارتفاع امواج روزهای چهارشنبه و پنج‌شنبه خبر داد که موجب افزایش سرعت وزش باد و افزایش ارتفاع امواج بین یک تا ۱/۵ متر در نواحی ساحلی و بین ۱/۵ تا ۲ متر در نواحی دور از ساحل می‌شود.

این سامانه نواحی مرکزی و شرقی خلیج فارس، تنگه هرمز و غرب دریای عمان، مناطق ساحلی و دور از ساحل استان‌های بوشهر و هرمزگان را در بر می‌گیرد.

اثر مخاطره سامانه احتمال غرق شدن شناگران و آسیب به شناورهای سبک و تفریحی پیش‌بینی شده است.

احتمال اختلال در ورود و خروج شناورها به بندرگاه، احتمال پاره شدن تورهای صیادی و آسیب به قفس ها و احتمال آسیب به تاسیسات دریایی در این شرایط جوی وجود دارد.

سازمان هواشناسی نسبت به اجتناب از عملیات تفریحی، به ویژه غواصی و شنا، محدودیت در سفرهای دریایی با شناور سبک، اتخاذ تمهیدات لازم جهت فعالیت‌های دریایی از جمله ورود و خروج کشتی به بنادر و احتیاط در صیادی به ویژه در فراساحل توصیه کرده است.