شناسهٔ خبر: 13237 - سرویس هوایی

معاون فنی شرکت هواپیمایی ماهان تشریح کرد:

جزئیات بیشتر از نقص فنی در پرواز تهران- بندرعباس هواپیمایی ماهان/ هیچ آسیبی به مسافران وارد نشد / بازگشت هواپیما به فرودگاه مهرآباد

بوئینگ ماهان معاون فنی شرکت هواپیمایی ماهان جزئیات حادثه پیش آمده برای یک فروند هواپیمای بویینگ ۷۴۷ شرکت هواپیمایی ماهان را تشریح کرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، یک فروند هواپیمای بویینگ ۷۴۷ شرکت هواپیمایی ماهان صبح امروز پنجشنبه ۲۳ مهر بعد از تیک آف از فرودگاه بین‌المللی مهرآباد به مقصد بندرعباس با از کار افتادن یکی از موتورها مواجه شد که سریعا با درخواست خلبان مجدد در فرودگاه مهرآباد فرود آمد.

در همین رابطه فرامرز سروی معاون فنی شرکت هواپیمایی ماهان درباره جزئیات این پرواز به خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی گفت: صبح امروز ساعت ۷:۱۵ یک فروند هواپیمای بویینگ ۷۴۷ متعلق به شرکت هواپیمایی ماهان به شماره پرواز ۱۰۹۱ از فرودگاه مهرآباد به مقصد بندرعباس پرواز کرد که بعد از برخاستن موتور شماره ۳ این هواپیما دچار نقص فنی شد.

وی گفت: خلبان پس از اینکه متوجه نقص فنی در موتور شماره ۳ هواپیما شد بلافاصله درخواست بازگشت به فرودگاه مهرآباد را داد و خوشبختانه هواپیما بدون سانحه و به سلامت  فرود آمد.

معاون فنی شرکت هواپیمایی ماهان افزود: هواپیمای مذکور با کرو پروازی و مسافران در مجموع ۴۲۶ سرنشین داشت که خوشبختانه هیچ آسیبی به آنها وارد نشده است.

سروی همچنین گفت: البته در زمان نقص فنی در موتور شماره ۳ قطعاتی از هواپیما جدا شده  اما با این حال با تدبیر خلبان هواپیما بدون وقوع سانحه به سلامت در فرودگاه مهرآباد به زمین نشست.

وی گفت: مسافران این پرواز بلافاصله با هواپیمای جایگزین به مقصد بندرعباس منتقل شدند.