شناسهٔ خبر: 13308 - سرویس مسکن و شهرسازی

طیب‌نیا در نشست مطبوعاتی رونمایی بسته دوم خروج از رکود دولت مطرح کرد:

ارایه مجموعه‌ای اجرایی برای خروج مسکن و بازار سرمایه از رکود

طیب‌نیا و نوبخت نشست مطبوعاتی سه عضو اقتصادی کابینه دولت یازدهم با موضوع رونمایی بسته دوم خروج از رکود برگزار شد که در این نشست مقامات دولتی به موضوع رونق بازار مسکن نیز پرداختند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، نشست مطبوعاتی علی طیب نیا وزیر اقتصاد و دارایی، محمدباقر نوبخت رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی، ولی الله سیف رئیس کل بانک مرکزی امروز ۲۵ مهرماه در ساختمان کوثر نهاد ریاست‌جمهوری برای رونمایی بسته دوم خروج از رکود برگزار شد.

علی طیب‌نیا وزیر اقتصاد و دارایی در نشست امروز برای تشریح برنامه‌های خروج از رکود در بخش اقتصاد با اشاره به اینکه در ۶ ماهه نخست سال جاری درآمدهای دولت نسبت به دوره مشابه سال قبل ۹ درصد کاهش داشته است گفت: در سال جاری عمده مشکلات کشور از محل کمبود تقاضا است و از سوی دیگر مشکلات منطقه و ناامنی عامل کاهش صادرات به کشور عراق بود بنابراین از ۳ ماه قبل بحث مقابله با این شرایط در دستور کار دولت قرار گرفت و بسته اقتصادی برای خروج از رکود با محور تامین اعتبار ارایه شده است.

وزیر امور اقتصاد و دارایی افزود: بدهی های دولت به پیمانکاران و شرکت های دولتی رقم بالایی است و وقتی دولت نتواند بدهی خود را تسویه کند این پدیده خود را در سایر بخش ها نشان می‌دهد و در نهایت موجب بدهی شرکت‌ها به بانک‌ها می‌شود.

طیب نیا ادامه داد: در این بسته برای رکورد بخش مسکن و بازار سرمایه برنامه‌هایی در نظر گرفته شده است که در قالب مجموعه‌ای اجرایی خواهد شد.

همچنین ولی‌الله سیف رئیس کل بانک مرکزی با اشاره به ایجاد تحرک در ساخت و ساز گفت: پروژه‌های اصلاح بافت فرسوده با همکاری وزارت راه و شهرسازی و بانک مرکزی اجرایی خواهد شد، همچنین وزارت نفت در رابطه با تبصره ۲بند «ق» بودجه از محل صرفه‌جویی انرژی منابعی را دریافت خواهد کرد.

محمدباقر نوبخت رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی نیز ضمن اشاره به مصوبه هیات وزیران برای نوسازی بافت‌های فرسوده و پرداخت تسهیلات با نرخ سود ۱۰ درصد در این مناطق گفت: این مابه‌التفاوت توسط سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی پرداخت می‌شود و با تقویت بخش ساختمان تقاضا تحریک می‌شود./