شناسهٔ خبر: 13332 - سرویس استان‌ها

اولین نمایشگاه توانمندی‌های دریایی، بندری و صنایع وابسته در بوشهر برگزار می‌شود

بندر مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر از برگزاری نخستین نمایشگاه توانمندی‌های دریایی، بندری و صنایع وابسته در روزهای آینده در استان بوشهر خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی ادره‌کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر، محمد راستاد دراین‌باره گفت:این نمایشگاه که برای اولین‌بار در سطح استان بوشهر برگزار می‌شود زمینه خوبی برای ارائه توانمندی‌ها و آخرین دستاوردهای صنایع دریایی و دریانوردی ایران، شناسایی و معرفی سرمایه‌گذاری در حوزه‌های دریا و دریانوردی ،توسعه اشتغال در عرصه صنایع دریایی ، گسترش دانش در زمینه دریانوردی و همچنین توسعه آموزش و پژوهش دریایی کشور خواهد بود.

راستاد در ادامه افزود: از دیگر مزایای برگزاری این چنین نمایشگاه‌هایی می‌توان ایجاد تعامل بیشتر برای انجام پروژه‌های بزرگتر مابین شرکت‌های فعال در بخش دولتی و خصوصی و ایجاد ظرفیت‌های جدید به منظور تخلیه و بارگیری کالا و مسافر در بنادر استان و همچنین بررسی موضوعات و مشکلات شرکت‌های کشتیرانی و دریانوردان و تلاش برای حل آنها را نام برد.

راستاد تأکید کرد: با توجه به اهمیت و جایگاه صنایع دریایی در اقتصاد کشور ، امید می‌رود  دستگاه‌های مرتبط با این حوزه با حضور در این نمایشگاه زمینه‌های مشارکت و ارتقاع هر چه بیشتر در این بخش را رقم بزنند .

 این نمایشگاه از تاریخ ۱۳ الی ۱۵ آبان در محل برگزاری نمایشگاه‌های بین‌المللی استان بوشهر برگزار می شود./